Strona główna
Nowy Volkswagen Golf
Nowy Golf oferowany już w Polskich salonach sprzedaży dostępny jest z szeroką paleta silników, do wyboru jest aż 14 jednostek napędowych o mocy od 85 KM do aż 310 KM.
Citroen C3 Van
Citroën Polska wprowadza do oferty na polskim rynku Nowego C3 w wersji Van. Entuzjastycznie przyjęta na polskim rynku C3-ka osobowa teraz także jako dostawcza dostępna będzie już od 34 900 zł netto.
Audi RS 3
Wyraziste elementy: logo quattro w dolnej strefie osłony chłodnicy Singleframe, nowo zaprojektowany blade przedniego zderzaka oraz poszerzone wnęki kół, już na pierwszy rzut oka definiują wygląd i siłę nowego modelu. Z tyłu pojazdu uwagę przykuwa typowy dla modeli RS dyfuzor i dwie duże, owalne końcówki rur układu wydechowego typu RS. W wersji Sportback, tył osłania spojler na brzegu dachu, a w limuzynie, pokrywa bagażnika wykończona jest typową dla modeli RS krawędzią. Reflektory diodowe z wyrazistą sygnaturą świetlną należą do wyposażenia seryjnego obu modeli. Na życzenie, Audi montuje reflektory diodowe Matrix.
Lexus w rozmiarze XL
Najczęściej kupowanymi autami Lexusa są obecnie SUV-y. W Polsce klienci mogą wybrać popularnego Lexusa NX lub większego Lexusa RX, tymczasem za oceanem oferta obejmuje też dwa jeszcze większe modele – Lexus GX oraz prekursora SUV-ów japońskiej firmy, Lexusa LX.
Renault Alaskan - kiedy w Polsce?
Renault Alaskan zadebiutował na rynkach Ameryki Łacińskiej pod koniec 2016 roku. Wybór miejsca nie był przypadkowy. W tym regionie jest ogromny popyt na pojazdy typu pick-up. Renault wprowadziło wcześniej na te rynki Dustera Orocha, który stał się przebojem i zmienił standardy w segmencie pick-upów o półtonowej ładowności użytecznej, ponieważ został zbudowany na bazie płyty podłogowej SUV-a. Renault Duster Oroch jest dużym pick-upem z podwójną kabiną, czworgiem drzwi i pięcioma miejscami. Duster Oroch stał się liderem segmentu pod względem wielkości sprzedaży. Nic dziwnego że koncern liczy na sukces większego modelu, a pierwsze wyniki potwierdzają te założenia.
Renault KOLEOS od września w Polsce
Ponad rok trzeba było czekać, aby zaprezentowany w kwietniu 2016 roku w Pekinie nowy Koleos trafił na polski rynek. Nastąpi to we wrześniu tego roku. Nowy KOLEOS łączy w sobie muskularny styl SUV-a z wyrafinowaniem i komfortem luksusowego sedana.
Polska premiera Kia Stinger
Stinger to najmocniejszy samochód produkowany seryjnie w historii marki Kia. Polska premiera będzie miała miejsce 6 kwietnia na Motor Show 2017 w Poznaniu.Ten pięciodrzwiowy sedan o sylwetce przypominającej coupe, wpisuje się w segment klasycznych aut typu Gran Turismo – mocnych i eleganckich. Nad designem tego modelu czuwał Peter Schreyer, szef stylistów Kia Motors oraz Gregory Guillaume, szef stylistów w europejskim oddziale Kia Motors. Właściwości jezdne i precyzja prowadzenia Stingera to natomiast zasługa inżynierów, którymi dowodzi znany z BMW Albert Biermann – od roku 2014 szef działu rozwoju i testów nowych modeli Kia. Stinger przyciąga uwagę estetyką i dbałością o szczegóły oraz imponuje przestronnym wnętrzem wygodnym dla pięciu osób wraz z ich bagażem, stabilnym zachowaniem podczas jazdy i precyzją prowadzenia oraz zwinnością charakterystyczną dla aut z napędem na tylne koła.
Nowe kolory i dodatkowa dawka mocy
Dla wszystkich nowych modeli Porsche 911 Carrera S, 911 Carrera 4S oraz 911 Targa 4S dział Porsche Exclusive oferuje fabryczny zestaw zwiększający moc silnika o 22 kW (30 KM), do 331 kW (450 KM). Obejmuje on większe turbosprężarki, pakiet Sport Chrono wraz z dynamicznymi mocowaniami silnika, zmodyfikowany układ chłodzenia hamulców oraz sportowy układ wydechowy z dwiema końcówkami o unikalnym kształcie. Cena zestawu zaczyna się od 52 151 PLN, w zależności od wyposażenia samochodu. Od czerwca 2017 r. zestaw pojawi się w ofercie akcesoryjnej Porsche Tequipment dla samochodów z pakietem Sport Chrono.
Od tego się zaczęło.
Historia sportowych samochodów Toyoty zaczęła się w 1965 roku, od małego autka Toyota Sports 800.
Renault TREZOR - „Concept-Car of the Year 2016
Jury składające się z 20 osobistości ze świata wzornictwa przyznało nagrodę Concept-Car of the Year 2016 dla Renault TREZOR. Nagroda została odebrana przez Anthony'ego Lo, dyrektora designu nadwozi Grupy Renault i Stéphane’a Janina, dyrektora pionu samochodów koncepcyjnych. Ceremonia wręczenia nagrody odbyła się w Genewie. Wszystkie nagrodzone pojazdy zostały zaprezentowane w albumie Car Design Review 4.
Czytaj więcej: Renault TREZOR - „Concept-Car of the Year 2016
Więcej niż kombi
Nadwozie kombi powstało w celu zwiększenia funkcji przewozowych auta. Rodzinne wyjazdy, a zwłaszcza drobne usługi sprawiały, że zwykły bagażnik był zbyt mały. Kombi było receptą na takie problemy. Wygląd może trochę mniej elegancki od klasycznego sedana, ale funkcjonalność o wiele większa. Tu liczyła się pojemność - pojemność przestrzeni bagażowej, a nie silnika. Pojazd miał być praktyczny i nie koniecznie miał budzić emocje. Osiągi, tego nikt nie wymagał. Dla wielu osób, kombi było synonimem klasy niższej, więc nic dziwnego że część firm nie miała w ofercie takich pojazdów. Jeszcze kilkanaście lat temu przedstawiciele BMW twierdzili, że kombi nie może być w ich ofercie, bo to obniżyło by prestiż marki. Niewyobrażalne, aby BMW woziły drabiny czy wiadra, a taki los z pewnością czekałby starsze modele kombi. Logiczne wytłumaczenie, ale czasy się zmieniły i strategia BMW również.
Arteon - Gran Turismo od Volkswagena
W hierarchii modeli Volkswagena Arteon plasuje się powyżej oferowanego na całym świecie i w licznych wersjach Passata. O stopień wyżej nad Arteonem ma swoje miejsce Phideon – samochód opracowany specjalnie na rynek chiński.
Renault Captur - czy będzie powtórka sukcesu?
Sprzedaż ponad 215 tysięcy egzemplarzy Renault Captur stawia ten model na czele najlepiej sprzedających się crossoverów w Europie. Czy nowa wersja sprosta tak wysoko zawieszonej poprzeczce, wszystko wskazuje że tak.
Czytaj więcej: Renault Captur - czy będzie powtórka sukcesu?
Peugeot 301 - solidna kontynuacja udanego modelu
Peugeot 301 był od początku projektowany z przeznaczeniem na rynki, gdzie sedan uchodzi za bardziej prestiżowy pojazd od innych wersji nadwozia. Nawet jeżeli jest to sedan segmentu B.
Czytaj więcej: Peugeot 301 - solidna kontynuacja udanego modelu
Toyota Yaris GRMN - miejskie WRC
Twórcy Yarisa GRMN inspirowali się Yarisem WRC, odnoszącym sukcesy w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Do tej pory samochody w wersjach GRMN były z sukcesem sprzedawane w Japonii. Yaris GRMN to pierwszy taki model dostępny w Europie.
ZOE e-Sport Concept
Zaprezentowane podczas Salonu Samochodowego Genewa 2017 Renault ZOE e-Sport Concept stanowi ilustrację zaangażowania Renault w rozwój samochodów elektrycznych. ZOE e-Sport Concept wyróżnia sportowy design i kolor nadwozia identyczny z barwami bolidów Renault e.dams Formuły E. ZOE e-Sport Concept jest samochodem koncepcyjnym o masie 1 400 kg (z czego 450 kg przypada na akumulatory). Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy.
Volvo 262C rodem z Włoch
Czterdzieści lat temu, Volvo podjęło decyzję o zmianie swojego wizerunku statecznej, praktycznej i spokojnej marki. Kiedy Szwedzi zaprezentowali model 262 Coupe, nikt ze świata motoryzacji nie przeszedł obok niego obojętnie. Sprzedaż przerosła wszelkie oczekiwania pomimo dwukrotnie wyższej ceny niż modelu serii 200 w bazowej wersji.
Niemiecki koszmar
Niemiecki koszmar, bo chyba tak należy nazwać tą wizję motoryzacji jaką przedstawia Volkswagen. Ta wizja przyszłości transportu drogowego polega na wyeliminowaniu kierowcy, a człowieka sprowadza to roli przedmiotu. W zasadzie to człowiek w tym systemie nie różni się niczym od worka kartofli który trzeba przewieźć z punktu A do punktu B. Dla pojazdu autonomicznego (poziom 5 - czyli obsługa bez udziału kierowcy) nie ma różnicy czy przewozi ludzi czy towary. W propozycji Volkswagena zasadniczym punktem jest cudo techniki Sedric (self-driving car). Trudno to coś, co przypomina wagonik kolejki nazwać samochodem, ma zaspokajać potrzeby mobilności ludzi. Potrzeby mobilności, bo w tym przypadku nie ma mowy o wrażeniach i emocjach podczas jazdy.
Potwierdzono, będzie Lexus UX
W wywiadzie udzielonym portalowi Motoring wiceprezes Lexus International Yoshihiro Sawa potwierdził, że subkompaktowy crossover Lexus UX, zaprezentowany w ubiegłym roku jako samochód koncepcyjny na paryskim salonie samochodowym, będzie produkowany seryjnie.
Nowe Porsche 911 GT3
Samochód osobowy o sportowych osiągach nikogo już nie zaskakuje. Często jest to wilk w owczej skórze. W przypadku nowego Porsche 911 GT3 nie ma żadnych wątpliwości z kim mamy do czynienia. Dominujące tylne skrzydło, wykonane z włókien węglowych, podkreśla fakt, że formę sportowego auta determinuje aerodynamika. Lekki przedni pas i przedni spojler zostały dodatkowo zoptymalizowane pod kątem jeszcze lepszego przepływu powietrza. Udoskonalenia aerodynamiki są widoczne również w tylnej partii nadwozia z otworami wydechowymi oraz nowym dyfuzorze.
Urodzinowy prezent
70-te urodziny Volkswagena Transportera zostały uhonorowane specjalny modelem jubileuszowym "70 lat Bulli”. Już z daleka będzie można go rozpoznać po charakterystycznym dwubarwnym malowaniu - żółto-białym.
Dacia Duster Outdoor
Salon genewski jest dla Dacii okazją do zaprezentowania nowej serii limitowanej Outdoor, dostępnej do tej pory w modelach Sandero, Dokker, Lodgy, a obecnie również w Loganie MCV i Dusterze.
Alpine 110 powrót legendy
Rok po prezentacji modelu koncepcyjnego Alpine Vision zaprezentowano model Alpine 110. Tym razem jest to wersja która niedługo wejdzie do seryjnej produkcji.
Volkswagen Tiguan Allspace
Tiguan Allspace – nowa wersja bestsellera, auto niezwykle przestronne, z rozstawem osi większym o 109 mm i nadwoziem dłuższym o 215 mm. Nowy model może przewieźć większą liczbę pasażerów i więcej bagażu, stwarza też więcej możliwości aranżacji wnętrza. Swoją europejską premierę 7-miejscowy (opcja) Tiguan Allspace święci podczas Salonu Samochodowego w Genewie (9-19 marca). Nowy SUV Volkswagena plasuje się między znanym już „klasycznym” Tiguanem a autem wyższej klasy, jakim jest Touareg.
Nowa generacja Mazdy CX-5
Mazda CX-5 to najlepiej sprzedający się w Europie produkt Mazdy. Debiutując w 2012 roku, Mazda CX-5 była nie tylko pierwszym kompaktowym SUV-em japońskiego producenta, ale także pierwszym modelem, który mógł się pochwalić pełnym pakietem rozwiązań technologicznych SKYACTIV oraz pierwszym seryjnym z zasadami filozofii projektowej KODO –Dusza ruchu.
Alfa Romeo Stelvio
Stelvio to najwyższa górska przejezdna przełęcz we Włoszech, a krajowa droga o tej samej nazwie, która przez nią przechodzi, wije się na odcinku prawie 20 km i liczy ponad 75 ostrych zakrętów, stając się synonimem podróży i wolności. Nie bez powodu właśnie tak nazwano pierwszego SUV-a Alfy Romeo.
Czy będą wyścigi kurierów ?
Ford Transit Courier to niewielki pojazd dostawczy. Pomimo kompaktowych rozmiarów zewnętrznych dysponuje sporymi możliwościami transportowymi. Użytkownik ma do dyspozycji ładowność wynoszącą 660 kilogramów oraz aż 2,3 m3 powierzchni ładunkowej za przegrodą, pozwalając tym samym na przetransportowanie wielu różnych towarów, włączając w to standardową europaletę. Nic dziwnego że z takimi parametrami model ten często kupowany jest przez firmy kurierskie.
Porsche Panamera Sport Turismo
Sportowa limuzyna Porsche Panamera była podstawą do stworzenia kolejnej wersji nadwozia. W efekcie powstała Panamera Sport Turismo, która publiczności zostanie zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie (7-19 marca 2017 r.).
Nowy Renault Captur
7 marca w Genewie zostanie zaprezentowana nowa odsłona Renault Captur. Captur, miejskie auto w stylistyce crossovera znalazło w 2016 roku 215670 nabywców, co świadczy o dobrym przyjęciu przez rynek takiej koncepcji samochodu.
Mały może więcej
Mniejsza pojemność skokowa, mniej cylindrów, więcej mocy. W modelach ŠKODA FABIA i ŠKODA FABIA COMBI trzycylindrowy silnik 1.0 TSI z czterema zaworami na cylinder zastępuje wykorzystywany do tej pory motor czterocylindrowy o pojemności 1,2 litra. Nowa jednostka występować będzie w dwóch wariantach. Pierwsza oferuje więcej mocy – 95 KM. Druga, o mocy 110 KM, posiada maksymalny moment obrotowy zwiększony ze 175 do 200 Nm, a przez to także lepszą elastyczność – przyspieszenie z 80 do 120 km/h skrócono do zaledwie 3,9 sekundy.
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse powraca w całkiem nowym stylu. Samochód o sylwetce coupe dołączył do rodziny SUV-ów i crossoverów.
Nowy Mitsubishi Eclipse Cross charakteryzuje się ostrym, dynamicznym nadwoziem. klinowatym profilem z wyraźnie zaznaczoną linią biegnącą pośrodku oraz wyrazistym profilem, mocno pochyloną do przodu tylną szybą, ostro przyciętą tylną klapą i krótkim tylnym zwisem a także wydatnymi błotnikami nadającymi autu atletycznego wyglądu.
Tak będzie wyglądać Alpine A110
Dziś ujawniono pierwsze zdjęcia nowego dwumiejscowego sportowego samochodu. Premiera Alpine A110 będzie miała miejsce za kilka dni na Targach w Genewie. wtedy też zostaną podane infoermacje o danych technicznych.
Idzie "wolność"
PEUGEOT INSTINCT CONCEPT samochód który ma spełnić marzenie o wolności. Niestety wygląda że słowo wolność we Francji ma bardzo ograniczony zasięg. Wolność to wolność wyboru trybu jazdy i przeżyć, wolności poruszania się, wolność wymiany informacji pomiędzy urządzeniami. Koncepcja ta odpowiada pragnieniom i potrzebom użytkownika. Użytkownika czy niewolnika? Czy ma to jeszcze coś wspólnego z wolnością, zwłaszcza w kontekście dalszych informacji o inowacyjnych udogodnieniach dla kierowcy. Ten autonomiczny pojazd będzie miał zainstalowaną platformę Samsung ARTIK Cloud, która łączy pojazd z chmurą użytkownika. PEUGEOT INSTINCT CONCEPT działa w symbiozie ze wszystkimi urządzeniami mobilnymi, umożliwiając przeżywanie jazdy w całkowicie nowy sposób. Samochód korzysta z danych, którymi kierowca chce się z nim podzielić: danych ze smartfona, smartwatcha czy automatyki domowej.
Dacia Logan MCV Outdoor
Dacia Logan MCV Outdoor to kolejny model, który ma być rynkowym przebojem Dacii. Pojemne kombi w stylistyce crossovera. Pomysł ciekawy, zwłaszcza jeżeli cena pozostanie na poziomie kombi, a nie modnych crossoverów.
200 koni z trzech cylindrów.
Właśnie tyle mocy wykrzesano z 3 cylindrowego silnika pracującego w najnowszym wcieleniu Fiesty ST. Nowy silnik 1,5 l EcoBoost wyposażono w takie rozwiązania, jak turbodoładowanie, wysokociśnieniowy wtrysk paliwa i podwójne niezależne sterowanie fazami rozrządu, co pozwoliło na maksymalizację osiągów, przy jednoczesnej minimalizacji zużycia paliwa. . Osiągi wzmocniono dodatkowo poprzez zastosowanie nowej turbosprężarki o zoptymalizowanej konstrukcji turbiny, co pozwala na szybsze przyrosty ciśnienia doładowania i minimalizację opóźnienia reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia.
Samochód to nie wszystko
Do sukcesu na rynku marek premium, potrzeba coś więcej niż tylko dobry produkt. Komfort, osiągi to oferuje każdy w tej klasie. Cena, o tym to nawet nie wypada wspominać. Tu liczy się prestiż, a na to składa się mnóstwo detali, czasem wydających się bez znaczenia.
Najmocniejsza Panamera od lipca w sprzedaży
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid zadebiutuje na Targach w Genewie. Będzie to najmocniejsza wersja tego moelu.
Wraz z modelem Panamera Turbo S E-Hybrid producent sportowych aut po raz pierwszy wprowadza flagowy wariant jednej ze swoich linii modelowych z hybrydowym napędem plug-in. 4-litrowy silnik V8 z odmiany Turbo łączy się tu z jednostką elektryczną, co skutkuje mocą systemową 500 kW (680 KM) i imponującym zapasem siły napędowej: już przy obrotach nieznacznie powyżej biegu jałowego Panamera Turbo S E-Hybrid zapewnia 850 Nm momentu obrotowego. W rezultacie od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,4 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 310 km/h. Strategia doładowania czteronapędowego gran turismo pochodzi z supersamochodu 918 Spyder. W europejskim cyklu pomiarowym (NEDC) flagowa Panamera zużywa średnio 2,9 l/100 km. Zasięg modelu w trybie czysto elektrycznym sięga 50 km. Po przekroczeniu specyficznego punktu oporu pedału gazu lub gdy poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej wartości minimalnej, Panamera przełącza się w tryb Hybrid Auto, w którym dostępna jest siła napędowa obu silników.
Szpieg czy przyjaciel ?
Samochód osobowy służy do przemieszczenia się z punktu A do punktu B. Szybko, bezpiecznie w jak najbardziej komfortowych warunkach. Jeżeli jeszcze łączy się z tym przyjemność z prowadzenia pojazdu, to można uznać że cel został osiągnięty. Czy motoryzacja przyszłości zdąża do tego? Raczej nie. Owszem dalej głównym celem jest przewóz z punktu A do punktu B, ale coraz mniej w tej wizji człowieka.
Norauto przejmie Feu Vert
Norauto, to firma działająca na polskim rynku motoryzacyjnym od 1997 roku. Pierwsze Centrum samochodowe zostało otwarte rok później, w 1998 roku w Piasecznie pod Warszawą. (We Francji pierwsze takie centrum firma otworzyła w 1970 r w okolicach Lille) Koncept Centrum samochodowego jest odwzorowaniem pierwotnego pomysłu z lat 70. XX wieku z Francji – jest to połączenie sklepu motoryzacyjnego - oferującego większość części i akcesoriów do naprawy oraz utrzymania samochodu a także serwisu samochodów osobowych, skupionego na naprawach szybkich oraz średniozaawansowanych. Obecnie takich punktów jest kilkanaście. Wkrótce może nastąpić znaczny wzrost firmy poprzez przejęcie firmy Feu Vert Polska, zajmującej się tym samym typem działalności. . Pod warunkiem uzyskania koniecznych akceptacji poszczególnych organów nadzoru i UOKiK, Norauto przejmie kontrolę nad polską filią Feu Vert jeszcze w marcu 2017 roku.
Honda w Genewie
Centralne miejsce stoiska Hondy zajmie nowy Civic Type R, który ma być jednym z najbardziej dynamicznych i przyjaznych w prowadzeniu hot hatchy w segmencie. Type R został opracowany w tym samym czasie, co standardowy Civic hatchback, dzięki czemu oba modele wyróżniają się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i wysokim poziomem zaawansowania technicznego. Civic Type R zostanie wyposażony w najnowszy, opracowany przez Hondę silnik benzynowy 2,0 litra VTEC TURBO.