Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Do polskich salonów wchodzi kolejna generacja popularnego modelu KIA Ceed. W porównaniu z modelem poprzedniej generacji nowy jest większy, lepiej wyciszony i ma znacznie lepsze wyposażenie. Podstawowa wersja nowego Ceeda wyceniona została na 61990zł. W tej cenie otrzymamy między innymi:

•             6 poduszek powietrznych

 

•             system stabilizacji toru jazdy (ESC)

 

•             światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED i w stylistyce kostek lodu

 

•             światła mijania typu projekcyjnego

 

•             czujnik zmierzchu z automatycznym włącznikiem świateł

 

•             zdalnie sterowany centralny zamek i składany kluczyk

 

•             immobilizer i alarm obwodowy


 

•             elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich i tylnych

 

•             elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne


 

•             radioodtwarzacz MP3 z 6 głośnikami i sterowaniem na kierownicy, złącza – USB, AUX

 

•             zestaw głośnomówiący z Bluetooth

 

•             ręcznie sterowaną klimatyzację

 

•             podłokietnik ze schowkiem 


 

•             tempomat z ogranicznikiem prędkości 


 

•             Kia Forward Collision Avoidance Assist (FCA) – system autonomicznego hamowania z 2 trybami pracy: miejskim i pozamiejskim 


 

•             Kia Driver Attention Assist (DAA) – system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy

 

•             Kia Lane Keep Assist (LKA) – asystent utrzymania pasa ruchu

 

•             Kia High Beam Assist (HBA) – funkcja automatycznego przełączania pomiędzy światłami drogowymi i mijania 


 

•             Relingi dachowe i sortownik pod podłogą bagażnika (dostępne dla wersji kombi)

 

Sylwetka nowego Ceeda z kabiną przesuniętą ku tyłowi nadwozia odznacza się innymi proporcjami niż w modelach dwóch poprzednich generacji. Zaokrąglone linie karoserii w wypadku poprzedników zastąpiono prostymi liniami w nowym Ceedzie. Charakterystyczny dla wszystkich modeli marki Kia „tygrysi nos” w osłonie chodnicy jest teraz szerszy, podobnie jak wlot powietrza w dolnej części zderzaka. Kształt przedniej części nadwozia wyznaczają proste, poziome, precyzyjne linie. Nowy model standardowo jest wyposażony w światła LED do jazdy dziennej w kształcie kostek lodu, które nawiązują do wyglądu świateł do jazdy dziennej w wersjach GT i GT Line modelu poprzedniej generacji. Proste, ostre linie w profilu nadwozia sprawiają, że pokrywa silnika wydaje się dłuższa niż jest w rzeczywistości. Główna krawędź wzdłuż nadwozia przebiega bardziej poziomo. Szeroki słupek C, znak rozpoznawczy wszystkich nowych modeli marki Kia, potęguje wrażenie, że kabina nowego Ceeda jest „przyklejona” bardziej do tylnej części nadwozia niż znajduje się w jego centralnym miejscu. Takie zadanie pełni też górna linia okien w kształcie półksiężyca. Nowe tylne światła wykonane w technice LED sprawiają, że Ceed również z tyłu jest bardzo dobrze widoczny i łatwo rozpoznawalny.

 

Nowy Ceed w wersji pięciodrzwiowej został skonstruowany na nowej platformie marki Kia oznaczonej „K2”. Auto jest o 20 mm szersze (szerokość nadwozia wynosi 1.800 mm) i o 23 mm niższe (nadwozie liczy 1.447 mm wysokości) niż model poprzedniej generacji. Rozstaw osi pozostał taki sam i wynosi 2.650 mm. Przedni zwis skrócono o 20 mm (do 880 mm), a tylny wydłużono o 20 mm (obecnie mierzy 780 mm). Długość Ceeda w wersji hatchback wynosi     4.310 mm. Ceed w wersji kombi jest o 29 cm dłuższy niż hatchback.

 

Kia Ceed oferuje o 15 l większy bagażnik, którego pojemność wynosi 395 l. Krawędź bagażnika znajduje się o aż 87 mm niżej niż w modelu poprzedniej generacji, co znacznie ułatwia pakowanie ciężkich przedmiotów. Nowy Ceed kombi również dysponuje znacznie większym bagażnikiem niż kiedykolwiek wcześniej. Przedział bagażowy jest o 97 litrów (o 18%) większy niż w poprzednim Ceedzie kombi. Pojemność bagażnika wynosi teraz 625 litrów.

 

Kia oferuje nowego Ceeda w wersjach hatchback i kombi z szeroką gamą silników do wyboru. Wśród benzynowych jednostek napędowych znajduje się najnowsza odmiana popularnego 1-litrowego silnika T-GDi (turbodoładowanego i z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 120 KM, który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 172 Nm i charakteryzuje się średnią emisją dwutlenku węgla wynoszącą 125 g/km. Dane dotyczą normy WLTP przekonwertowanej na normę NEDC 2.0.

 

Nowy 1,4-litrowy silnik T-GDi z rodziny „Kappa” zastępuje jednostkę napędową GDI o pojemności 1,6 l. Silnik ten osiąga maksymalną moc 140 KM, czyli o 4% większą niż silnik o większej pojemności. Dzięki turbosprężarce jednostka napędowa 1.4 T-GDi generuje maksymalny moment obrotowy w szerszym zakresie prędkości obrotowej niż wolnossący silnik 1.6 GDI, co sprawia, że w czasie jazdy nowy Ceed odznacza się większą dynamiką w różnych sytuacjach na drodze i jednocześnie emituje mniej szkodliwych substancji. Maksymalny moment obrotowy o wartości 242 Nm jest dostępny w przedziale od 1.500 do 3.200 obr./min., a średnia emisja dwutlenku węgla wynosi (wg normy WLTP przekonwertowanej na normę NEDC 2.0) zaledwie 125 g/km w wersji z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią. W połączeniu z mechaniczną skrzynią biegów Ceed 1.4 T-GDI emituje 130 g CO2 na kilometr.

 

Obydwie jednostki napędowe T-GDi – 1,0 l i 1,4 l – są wyposażone w filtr cząstek stałych przeznaczony dla silników benzynowych, dzięki czemu nowy Ceed bez problemu i z zapasem spełnia wymagania normy Euro 6.

 

W gamie silników benzynowych jest również jednostka napędowa 1,4 l MPi (z wielopunktowym wtryskiem paliwa), która dysponuje mocą 100 KM i maksymalnym momentem obrotowym 134 Nm. Silnik 1,4 l MPI emituje 142 g dwutlenku węgla na kilometr w cyklu mieszanym (wg normy WLTP przekonwertowanej na normę NEDC 2.0).

 

Ceed trzeciej generacji jest także dostępny z nowym silnikiem wysokoprężnym o symbolu „U3”, który przez inżynierów firmy Kia został tak zaprojektowany, że bez problemu spełnia rygorystyczne wymagania określone przez najnowszą normę emisji spalin – Euro 6. Nowa 1,6-litrowa jednostka napędowa jest dostępna w dwóch wariantach mocy (115 KM i 136 KM). Słabsza odmiana silnika 1,6 l CRDi generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm lub 300 Nm w połączeniu z, odpowiednio, mechaniczną lub dwusprzęgłową skrzynią biegów. 136-konna wersja tej jednostki napędowej w połączeniu z mechaniczną skrzynią biegów również osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm, ale gdy współpracuje z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią wówczas maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm.

 

Każdy silnik nowego Ceeda seryjnie współpracuje z sześciobiegową przekładnią mechaniczną. Do modeli z nowymi jednostkami napędowymi – 1,4 l T-GDi i 1,6 l CRDi – do wyboru jest oferowana także siedmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa.

 

Od połowy roku 2019 r. nowy Ceed będzie dostępny z nowym, hybrydowym zespołem napędowym typu „mild hybrid” z silnikiem elektrycznym o napięciu 48 V. Oznaczenie tej wersji będzie się nazywało „EcoDynamics+”

 

Produkcja nowego Ceeda już się rozpoczęła w zakładach Kia w Żylinie na Słowacji. Do sprzedaży w Europie nowy Ceed trafi w czerwcu. Podobnie jak inne modele również nowy Ceed będzie objęty 7-letnią gwarancją (do 150.000 km).

Dane techniczne