Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Mercedesa SLC  zadebiutuje na rynku w marcu 2016 roku. Jest to kontynuacja produkowanego od 1996 roku modelu SLK, który znalazł 670  tysięcy nabywców.

SLC to nawiązanie do bliskich relacji z Klasą C, z którą roadster dzieli liczne rozwiązania techniczne. W gamie silnikowej pojawiają się dwie nowości: bazowa wersja SLC 180 oraz topowy, sportowy wariant Mercedes-AMG SLC 43. Z zewnątrz uwagę zwraca osłona chłodnicy z diamentowym wypełnieniem oraz opcjonalne, inteligentne oświetlenie diodowe (ILS), a lista wyposażenia dodatkowego obejmuje zaawansowane systemy wspomagające. Zamówienia na SLC ruszają w połowie stycznia 2016 roku; wtedy też zostaną ogłoszone jego ceny.

 

Nowy Mercedes-Benz SLC może poszczycić się imponującym dziedzictwem: jego poprzednik, model SLK, od chwili debiutu w 1996 roku znalazł około 670 tys. nabywców. Kompleksowo zmodernizowany SLC, z gamą silnikową obejmującą m.in. dynamiczną i ekonomiczną wersję SLC 250 d oraz sportowy wariant Mercedes-AMG SLC 43, ma wszystko, czego potrzeba do kontynuacji tego sukcesu. Odmiany SLC 250 d, SLC 300 oraz SLC 43 standardowo wyposażono w 9-stopniową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC, jako opcję dostępną również dla nowej wersji SLC 180 o mocy 115 kW (156 KM) oraz SLC 200.

Nowością w ofercie jest bazowy model SLC 180 z benzynowym, turbodoładowanym silnikiem 1.6 o mocy 115 kW (156 KM), zużywający średnio zaledwie 5,6 l/100 km (cykl NEDC; ekwiwalent emisji CO2 na poziomie 127 g/km). Mocniejszy SLC 200 rozwija moc 135 kW (184 KM), a odmiana SLC 300 - 180 kW (245 KM). Obie wersje napędza 4-cylindrowa jednostka turbo o pojemności 2 litrów. Mistrzem wydajności pozostaje wysokoprężna odmiana SLC 250 d o mocy 150 kW (204 KM). Na każde 100 km potrzebuje średnio jedynie 4,4 l oleju napędowego (cykl NEDC; ekwiwalent emisji CO2 na poziomie 114 g/km).

Topowe dla pojazdów Mercedes-AMG osiągi zapewnia wariant SLC 43, który 3-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 270 kW (367 KM) i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego łączy ze zmodyfikowanym, sportowym zawieszeniem z Mercedesa-AMG SLK 55. Połączenie to najlepiej podsumowują osiągi modelu: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu jedynie 4,7 s. 

Odmiany SLC 180 i SLC 200 seryjnie wyposażono w 6-biegowe przekładnie manualne. Na życzenie można zamówić skrzynię automatyczną 9G-TRONIC, która w wariantach SLC 250 d, SLC 300 i SLC 43 należy do wyposażenia standardowego. Dzięki systemowi wyboru trybu jazdy DYNAMIC SELECT za naciśnięciem przycisku można modyfikować charakterystykę pojazdu - zestrojenie silnika, przekładni, układu kierowniczego i zawieszenia. Kierowca ma do wyboru pięć programów: Comfort, Sport, Sport+, Eco oraz Individual. DYNAMIC SELECT jest seryjnie montowany w modelach SLC 250 d i SLC 300, a w SLC 180 oraz SLC 200 ze skrzynią 9G-TRONIC występuje za dopłatą.

SLC 43 standardowo oferuje sportowy układ wydechowy AMG Sport z dwiema regulowanymi klapami, pozwalającymi modulować jego brzmienie zależnie od wybranego trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT.

Nowością w SLC jest montowany seryjnie system Active Brake Assist, w innych seriach modelowych znany jako COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Poza radarową kontrolą odległości i wspomaganiem parkowania może on przeprowadzić autonomiczne hamowanie w celu ograniczenia zagrożenia kolizją przód-tył. Jeśli kierowca nie zareaguje właściwie po wykryciu ryzyka takiej kolizji, mimo wyświetlenia na panelu wskaźników lampki ostrzegawczej i wyemitowania przerywanego sygnału dźwiękowego, system zainicjuje autonomiczne hamowanie. Przy niskich prędkościach względnych pozwala to całkowicie zapobiec zderzeniu z pojazdami, które poruszają się wolniej, zatrzymują się lub stoją nieruchomo. Na życzenie dostępne są także układy monitorowania martwego pola Blind Spot Assist oraz pasa ruchu Lane Keeping Assist.

Optymalną widoczność na wąskich drogach pozamiejskich i autostradach, zwłaszcza w zakrętach, zapewnia opcjonalny system inteligentnego oświetlenia LED ILS (Intelligent Light System), który automatycznie dopasowuje strumień światła do warunków oświetleniowych i drogowych. Reflektory diodowe wyróżniają się niskim zużyciem energii, długim cyklem eksploatacji i przyjemną, białą barwą światła, zbliżoną do barwy światła dziennego. Lampy LED ILS oferują pięć funkcji: tryb autostradowy, funkcję doświetlania zakrętów i rond, czujnik zmierzchu oraz rozbudowane światła przeciwmgłowe.

SLC dostępny jest też z asystentem świateł drogowych - Adaptive Highbeam Assist Plus, pozwalającym na ciągłe używanie świateł drogowych bez obawy o oślepienie jadących z przeciwka. System automatycznie dobiera optymalny zasięg świateł, a kierowca nie musi samodzielnie przełączać już między światłami mijania a drogowymi ani obawiać się, że stwarza zagrożenie dla pozostałych użytkowników drogi. Za pomocą zamontowanej za przednią szybą kamery Adaptive Highbeam Assist Plus wykrywa innych uczestników ruchu, na przykład pojazdy nadjeżdżające z przeciwka lub poruszające się przed autem, i za pomocą mechanizmu w lampach maskuje część diod, które mogłyby oślepiać ich kierowców. Funkcja jest aktywna powyżej prędkości 30 km/h, podczas podróży w ciemności, bez oświetlenia ulicznego.

W połączeniu z systemem multimedialnym COMAND Online dostępny jest również układ rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Assist. Przy pomocy kamery umieszczonej w górnej części przedniej szyby identyfikuje on i prezentuje na panelu wskaźników wybrane znaki: ograniczenia prędkości, zakazy wjazdu i wyprzedzania oraz znaki je odwołujące. Jeśli kierowca będzie próbować jechać pod prąd mimo rozpoznania zakazu wjazdu, na desce rozdzielczej SLC pojawi się stosowny komunikat, a w kabinie rozlegnie się sygnał ostrzegawczy.

Jeśli przedni fotel pasażera jest pusty lub wykryty zostanie zamontowany na nim fotelik, poduszka czołowa pasażera z przodu zostanie automatycznie odłączona. Funkcja działa niezawodnie, w oparciu o dane z czujnika ciśnienia.

SLC jest wyposażony w dach typu vario, a jego elektrohydrauliczne sterowanie  pozwala na otwieranie dachu nawet przy prędkości 40km/h

Atutem SLC jest  bagażnik o pojemności 335 l

Dane techniczne - kliknij