Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Dłuższe i szersze nadwozie, mocniejszy silnik – Peugeot 2008 DKR16 gotowy na podbój nowych dróg i bezdroży!

Od momentu zakończenia ostatniego Rajdu Dakar, prace nad modelem trwały nieustannie. Ubiegłoroczne doświadczenia utwierdziły wszystkich w przekonaniu, że należy utrzymać śmiałą koncepcję samochodu z napędem na jedną, tylną oś.

Różnice w budowie PEUGEOT 2008 DKR16 widać już na pierwszy rzut oka. Większy rozstaw kół i osi sprawia, że samochód wygląda bardziej atletycznie, a znacznie skrócone zwisy przedni i tylny zapewniają mu jeszcze lepsze parametry terenowe. Peugeot 2008 DKR16 jest gotów, by stawić czoła wszystkim przeszkodom: piaszczystym wydmom, kamienistym drogom, potokom, które zapewniły Rajdowi Dakar reputację jednej z ostatnich wielkich przygód, jakie jeszcze istnieją na ziemi.

Oprócz wymienionych zmian, dopracowano również aerodynamikę samochodu. Całkowicie przeprojektowano kształt maski oraz wlotu powietrza na dachu, zapewniając optymalną równowagę aerodynamiczną między przodem a tyłem pojazdu i ułatwiając powietrzu opływanie nadwozia. Ta zmiana nadała nowej wersji bardziej agresywnego i drapieżnego wyglądu.

 

Pozostałe zmiany skrywa karbonowa powłoka PEUGEOT 2008 DKR16. Zdecydowanie zmodyfikowano zawieszenie, które zostało lepiej przygotowane na walkę z nierównościami i zróżnicowaniem terenu. By jeszcze bardziej wykorzystać lepszy rozkład mas po raz pierwszy zastosowano jednoelementowe obręcze felg ze stopu magnezu z dopasowanymi do nich, lekkimi oponami Michelin. Zastąpiły one dwuelementowe, aluminiowe obręcze z zeszłego roku. Nowe zestawienie spowodowało znaczne zmniejszenie wagi. 

Zaskakujące nowości kryją się również pod maską. Pomimo regulaminowego ograniczenia, 3-litrowy, wysokoprężny silnik V6 biturbo rozwija obecnie większą moc i jest bardziej elastyczny. Okaże się to przydatne zwłaszcza na krętych OS-ach.

Dane techniczne PEUGEOT 2008 DKR16

SILNIK

Typ

Pojemność skokowa

Liczba zaworów

Umiejscowienie

Liczba cylindrów

Moc

Moment obrotowy

Maks. prędkość obrotowa

Maksymalna prędkość

Olej

V6 biturbo Diesel

2993 cm3

24

Centralnie z tyłu

6 w układzie widlastym pod kątem 60°

350 KM

800 Nm

5000 obr/min

200 km/h

 TOTAL QUARTZ 10 W 50

SKRZYNIA BIEGÓW

Napęd

Skrzynia biegów

Tylna oś

Ustawiona wzdłużnie 6-przełożeniowa sekwencyjna sterowana ręcznie

Olej

TOTAL 755 HPX 80 W 140

NADWOZIE

Konstrukcja samochodu

Nadwozie

Rurowa ze stali

 

Karbonowe

ZAWIESZENIE / HAMULCE / UKŁAD KIEROWNICZY

Zawieszenie

Sprężyny

Amortyzatory

Skok

Stabilizatory poprzeczne
Układ kierowniczy 

Tarcze hamulcowe

 

 

 
Obręcze kół

 Opony

Podwójne wahacze trójkątne 

Śrubowe (jedna na koło)

Regulowane (dwa na koło)

Łącznie 460 mm

Z przodu i z tyłu


Hydrauliczne wspomaganie kierownicy

Podwójny układ hydrauliczny, zaciski 4-tłoczkowe typu monoblok

Metalowe wentylowane z przodu i z tyłu

Tarcze przednie: 355 mm

Tarcze tylne: 355 mm

Magnezowe jednoelementowe//monoblok 17 x 8,5

Michelin 37/12,5/17

WYMIARY

Długość

Szerokość

Wysokość

Zwis przedni

Zwis tylny

Rozstaw osi

Pojemność zbiornika paliwa

4284 mm

2200 mm

1794 mm

631 mm

653 mm

3000 mm

400 l