Dłuższe i szersze nadwozie, mocniejszy silnik – Peugeot 2008 DKR16 gotowy na podbój nowych dróg i bezdroży!
Od momentu zakończenia ostatniego Rajdu Dakar, prace nad modelem trwały nieustannie. Ubiegłoroczne doświadczenia utwierdziły wszystkich w przekonaniu, że należy utrzymać śmiałą koncepcję samochodu z napędem na jedną, tylną oś.
Różnice w budowie PEUGEOT 2008 DKR16 widać już na pierwszy rzut oka. Większy rozstaw kół i osi sprawia, że samochód wygląda bardziej atletycznie, a znacznie skrócone zwisy przedni i tylny zapewniają mu jeszcze lepsze parametry terenowe. Peugeot 2008 DKR16 jest gotów, by stawić czoła wszystkim przeszkodom: piaszczystym wydmom, kamienistym drogom, potokom, które zapewniły Rajdowi Dakar reputację jednej z ostatnich wielkich przygód, jakie jeszcze istnieją na ziemi.
Oprócz wymienionych zmian, dopracowano również aerodynamikę samochodu. Całkowicie przeprojektowano kształt maski oraz wlotu powietrza na dachu, zapewniając optymalną równowagę aerodynamiczną między przodem a tyłem pojazdu i ułatwiając powietrzu opływanie nadwozia. Ta zmiana nadała nowej wersji bardziej agresywnego i drapieżnego wyglądu.
Pozostałe zmiany skrywa karbonowa powłoka PEUGEOT 2008 DKR16. Zdecydowanie zmodyfikowano zawieszenie, które zostało lepiej przygotowane na walkę z nierównościami i zróżnicowaniem terenu. By jeszcze bardziej wykorzystać lepszy rozkład mas po raz pierwszy zastosowano jednoelementowe obręcze felg ze stopu magnezu z dopasowanymi do nich, lekkimi oponami Michelin. Zastąpiły one dwuelementowe, aluminiowe obręcze z zeszłego roku. Nowe zestawienie spowodowało znaczne zmniejszenie wagi.
Zaskakujące nowości kryją się również pod maską. Pomimo regulaminowego ograniczenia, 3-litrowy, wysokoprężny silnik V6 biturbo rozwija obecnie większą moc i jest bardziej elastyczny. Okaże się to przydatne zwłaszcza na krętych OS-ach.
Dane techniczne PEUGEOT 2008 DKR16
SILNIK |
|
Typ Pojemność skokowa Liczba zaworów Umiejscowienie Liczba cylindrów Moc Moment obrotowy Maks. prędkość obrotowa Maksymalna prędkość Olej |
V6 biturbo Diesel 2993 cm3 24 Centralnie z tyłu 6 w układzie widlastym pod kątem 60° 350 KM 800 Nm 5000 obr/min 200 km/h TOTAL QUARTZ 10 W 50 |
SKRZYNIA BIEGÓW |
|
Napęd Skrzynia biegów |
Tylna oś Ustawiona wzdłużnie 6-przełożeniowa sekwencyjna sterowana ręcznie |
Olej |
TOTAL 755 HPX 80 W 140 |
NADWOZIE |
|
Konstrukcja samochodu Nadwozie |
Rurowa ze stali
Karbonowe |
ZAWIESZENIE / HAMULCE / UKŁAD KIEROWNICZY |
|
Zawieszenie Sprężyny Amortyzatory Skok Stabilizatory poprzeczne Tarcze hamulcowe
Opony |
Podwójne wahacze trójkątne Śrubowe (jedna na koło) Regulowane (dwa na koło) Łącznie 460 mm Z przodu i z tyłu
Podwójny układ hydrauliczny, zaciski 4-tłoczkowe typu monoblok Metalowe wentylowane z przodu i z tyłu Tarcze przednie: 355 mm Tarcze tylne: 355 mm Magnezowe jednoelementowe//monoblok 17 x 8,5 Michelin 37/12,5/17 |
WYMIARY |
|
Długość Szerokość Wysokość Zwis przedni Zwis tylny Rozstaw osi Pojemność zbiornika paliwa |
4284 mm 2200 mm 1794 mm 631 mm 653 mm 3000 mm 400 l
|