
Kia zaprezentowała drugą generację kompaktowego SUV-a. KIA Seltos.
Nowa Kia Seltos łączy cechy wszechstronnego kompaktowego SUV-a i odważny desig przy maksymalnym wykorzystaniu przestrzeni. Jako kluczowy model w gamie SUV-ów marki Kia na świecie, Seltos odzwierciedla śmiały wizerunek marki – producenta samochodów funkcjonalnych, komfortowych i gotowych sprostać każdemu zadaniu.

Kluczowe dane dotyczące nadwozia:
• Wymiary: 4430 mm (długość) × 1830 mm (szerokość) × 1600 mm (wysokość); rozstaw osi 2690 mm – zapewniają przestronną kabinę
• Przód: szeroki grill z oświetleniem typu „Star map” oraz dynamiczna sekwencja powitalna; chowane klamki drzwi poprawiają aerodynamikę i estetykę nadwozia
• Bok: równoległe linie nadwozia, linia dachu i wyraźnie zaznaczone nadkola tworzą dynamiczną sylwetkę; osłony w kontrastowym kolorze i srebrne, satynowe akcenty podkreślają trwałość i elegancję
• Tył: pionowe lampy zachodzące na pokrywę bagażnika i optycznie poszerzają auto
• Wersje: X-Line – wykończenia w ciemnym kolorze imitującym metal i wzmocnione osłony dolnych partii nadwozia, podkreślają terenowy charakter, GT-Line – sportowy charakter dzięki akcentom lakierowanym w kolorze nadwozia.

Najważniejsze elementy komfortu i wygody:
• Szeroki, panoramiczny dach
• Oświetlenie nastrojowe w aż 64 kolorach
• Odchylane o 24° (12° w przód / 12° w tył) oparcia siedzeń drugiego rzędu
• Systemy audio renomowanych firm Harman Kardon i Bose, z dźwiękiem zoptymalizowanym pod akustykę wnętrza
• Sklep Kia Connect z opcjami personalizacji systemów elektronicznych oraz grafiki wyświetlaczy (współpraca z Disney i NBA)
Nowy Seltos wykorzystuje najnowszą platformę marki Kia – K3.

Gama silników obejmuje:
• 1.6 T-GDI (o standardowej mocy) – 180 KM i 265 Nm – współpracujący z 7-biegową przekładnią o dwóch sprzęgłach lub 6-biegową mechaniczną
• 1.6 T-GDI (o wysokiej mocy) – 193 KM i 265 Nm – współpracujący z 8-biegową przekładnią automatyczną
• 2.0 benzynowy – 149 KM i 179 Nm – zoptymalizowany pod kątem wydajności na co dzień
Opcjonalny napęd na cztery koła, który łączy się z zastosowaniem wielowahaczowego zawieszenia z tyłu oraz dostępnością trybu jazdy Terrain Mode.

W 2026 roku do gamy dołączy wersja z hybrydowym układem napędowym, zapewniającym jeszcze większe wydajność i użyteczność na co dzień. Oprócz funkcji Vehicle-to-Load (V2L), która umożliwia zasilanie urządzeń zewnętrznych, w wersji hybrydowej zadebiutuje system Smart Regenerative Braking 3.0 – technologia nowej generacji, która automatycznie dostosowuje siłę rekuperacji do natężenia ruchu oraz danych z nawigacji, optymalizując odzysk energii.