
Kia Corporation obchodzi 80. rocznicę powstania. Z tej okazji zorganizowano specjalną uroczystość oraz otwarto nową wystawę w Kia Vision Square w Yongin, w Korei.

Wystawa której motto brzmi „The Legacy of Movement” jest podróżą przez dziedzictwo marki, która prezentuje zarówno modele historyczne, jak i najnowsze. Wystawa mieści się na pierwszym piętrze Kia Vision Square – instytutu szkoleniowego i strategicznego marki Kia w Yongin, w Korei. Wystawa będzie otwarta dla zwiedzających do 2029 roku.
Kia została założona w 1944 roku jako Kyungsung Precision Industry przez Kim Cheol-ho. W 1952 roku firma przyjęła nazwę Kia i wprowadziła na rynek swój pierwszy produkt – rower 3000-Liho. Kolejne etapy rozwoju marki znajdziemy na okolicznościowej wystawie.

Ekspozycja obejmuje osiem stref tematycznych, w których są prezentowane kluczowe modele i tematy z pierwszych 80 lat istnienia marki Kia:
1. Wheel – początki marki Kia i wizja założyciela Kim Cheol-ho; zaprezentowane są rower 3000-Liho, trójkołowy pojazd K-360 oraz samochód osobowy Kia Brisa
2. Evolution – DNA marki oparte na potrzebach klientów; zaprezentowane są Kia Bongo oraz nowe PV5, pierwszy model typu PBV marki Kia
3. People – globalne zarządzanie jakością, historia przywództwa i flagowe modele, m.in. Kia Sportage i Kia Carnival
4. New Road – ekspansja na świecie dzięki lokalnej produkcji w różnych regionach i za sprawą strategii sprzedażowej; zaprezentowane są Ceed, Cerato R, Sonet i Telluride
5. Identity – historia wzrostu rozpoznawalności na świecie; zaprezentowane są modele Pride, Soul i Stinger
6. Progress – rozwój w nowoczesnej erze, zaawansowane technologie i rozwiązania z zakresu zrównoważonej mobilności, w tym Kia EV6 GT
7. Inspiration – Kia jako ikona kultury; zaprezentowany jest crossover Kia Soul
8. Movement Archive – archiwum 100 modeli, które dokumentują ewolucję w duchu „Movement that Inspires”