Auto w Pracy

Slideshow Image

Dacia rozszerza ofertę zespołów napędowych dostępnych w modelach Duster i Bigster o napęd hybrid G 150 4x4.

Hybrydowy, dwupaliwowy zespół napędowy 4x4 łączy osiągi, wszechstronność i oszczędność. Składa się z silnika 1.2 l mild hybrid 48 V o mocy 103 kW (140 KM) z przodu współpracującego z silnikiem elektrycznym na tylnej osi dostarczającym maksymalnie 23 kW (31 KM) mocy. Całość zapewnia łączną maksymalną moc 113 kW (154 KM) i moment obrotowy 230 Nm w przypadku silnika spalinowego oraz do 87 Nm w przypadku silnika elektrycznego.

Silnik spalinowy jest sprzężony z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem o sześciu przełożeniach, obsługiwaną manetkami przy kierownicy, natomiast silnik elektryczny współpracuje z dwuprzełożeniową skrzynią biegów z możliwością wysprzęglenia. Nowością w samochodach marki Dacia jest możliwość zmiany przełożeń skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy. Są one szczególnie przydatne w specyficznych sytuacjach, takich jak jazda terenowa, ciągnięcie przyczepy czy jazda po górach.

Akumulator litowo-jonowy 48 V o mocy 0,84 kWh, który ładuje się sam podczas zmniejszania prędkości i hamowania, oraz silnik elektryczny połączony z tylnymi kołami – umożliwiają pracę napędu w trybie wyłącznie elektrycznym w wielu fazach jazdy.

Dwupaliwowa hybryda 4x4, jedyna taka na rynku, zapewnia oszczędności wynikające z zasilania LPG. Dwa zbiorniki na benzynę i LPG, każdy o pojemności 50 litrów, zapewniają zasięg nawet do 1500 km (w cyklu WLTP, w przypadku Dustera) na jednym tankowaniu.

Dacia Duster otrzyma nową gamę silników.

Napęd hybrid 155 zastępuje dotychczasowy hybrid 140. Nowy zespół napędowy hybrid 155, obecny już w Bigsterze, teraz trafia również do Dustera. Zespół składa się z czterocylindrowego silnika benzynowego o mocy 109 KM, dwóch silników elektrycznych (silnik o mocy 50 KM i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator), akumulatora trakcyjnego o pojemności 1,4 kWh (230 V) i zelektryfikowanej automatycznej skrzyni biegów. Posiada ona cztery przełożenia obsługujące silnik spalinowy i dwa przełożenia przypisane do silnika elektrycznego. Stworzenie takiej dwufunkcyjnej skrzyni biegów było możliwe dzięki wyeliminowaniu sprzęgła.

Napęd mild hybrid 140 zastępuje dotychczasowy mild hybrid 130. Zespół napędowy reprezentujący pierwszy poziom elektryfikacji łączy w sobie trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy nowej generacji o pojemności 1,2 litra oparty na cyklu Millera z systemem „miękkiej hybrydy” 48 V i z sześcioprzełożeniową mechaniczną skrzynią biegów.

Napęd Eco-G 120 zastępuje dotychczasowy Eco G 100. Duster zyskuje napęd LPG o większej mocy (+20 KM) w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów, którzy poszukują napędu o większej wszechstronności przy jednoczesnej oszczędności kosztów.

 

Wraz z pojawieniem się dwóch nowych zespołów napędowych Duster zyskuje nowe wykończenie wnętrza na poziomie Journey, obejmujące nową tapicerkę i dopasowane do niej detale. Fotel kierowcy jest teraz wyposażony w regulację podparcia lędźwiowego.

Na poziomie Extreme pojawiły się nowe aluminiowe obręcze kół w kolorze czarnym.

Oba poziomy wyposażenia w modelach z napędem hybrydowym zostały także uzupełnione o aktywny regulator prędkości, dostępny w standardzie na poziomie Journey i w opcji na poziomie Extreme.