Ładowanie bezprzewodowe radykalnie uprościło korzystanie z telefonu komórkowego: by energia zaczęła płynąć, wystarczy umieścić smartfon w stacji ładującej. Porsche wkrótce zaoferuje tę przyjazną dla użytkownika technologię w autach elektrycznych. Firma będzie pierwszym producentem samochodów, który wprowadzi na rynek system ładowania o mocy 11 kW z płytą bazową typu „one-box" dla modeli elektrycznych zasilanych energią z akumulatora. „One-box" oznacza, że poza płytą podłogową zamontowaną na miejscu parkingowym nie ma już potrzeby instalowania wallboxa ani jednostki sterującej. Nowa w pełni elektryczna generacja Cayenne to pierwsza seria modelowa Porsche, dla której będzie można zamówić ją jako dodatkowe wyposażenie akcesoryjne. W 2026 roku sprzedaż płyty podłogowej rozpocznie się w Porsche Centrach oraz online, w sklepie Porsche Shop. Na targach IAA Mobility w Monachium tę innowacyjną technologię zademonstruje prototyp ze zjawiskowym fluorescencyjnym lakierem. Światowa premiera nowego Cayenne Electric planowana jest na koniec 2025 roku.
Około 75% wszystkich procesów ładowania w przypadku całkowicie elektrycznych Porsche odbywa się w domu – wskazuje analiza przeprowadzona przez producenta samochodów sportowych. Odpowiednio duży jest więc potencjał ładowania indukcyjnego. Przyjazna dla użytkownika płyta podłogowa Porsche Wireless Charging (długość/szerokość/wysokość: 117/78/6 cm) może być zainstalowana w garażu, pod wiatą lub na zewnętrznym parkingu i podłączona do sieci. Jak zwykle klienci mogą skorzystać z usług instalacyjnych Porsche Installation Service: na życzenie indukcyjną płytę podłogową zamontuje i uruchomi elektryk.
Aby umożliwić bezdotykowe ładowanie, w samochodzie wymagany jest odpowiedni osprzęt. Nowe Cayenne Electric (wewnętrzne oznaczenie E4) będzie pierwszym modelem dostępnym do zamówienia z opcjonalnym zestawem wyposażenia: fabryczną instalacją Porsche Wireless Charging oraz płytą podłogową Porsche Wireless. Odbiornik, chroniony przed uderzeniami kamieni i warunkami atmosferycznymi, znajduje się w podwoziu samochodu, między przednimi kołami. Aby rozpocząć ładowanie, wystarczy zaparkować Cayenne nad płytą podłogową. Bezdotykowy transfer energii odbywa się w odległości kilku centymetrów. W tym celu Cayenne automatycznie się obniża. Płyta podłogowa jest wyposażona w czujnik ruchu i czujnik wykrywający obce obiekty. Proces ładowania zostaje automatycznie przerwany, gdy między pojazdem a podłogą znajdzie się żywa istota lub gdy wykryty zostanie metalowy przedmiot, który się nagrzeje.