Historia Chery zaczęła się ćwierć wieku temu, a właściwie trochę wcześniej — w 1997 roku. Chery Automobile Co., Ltd. powstało 8 stycznia 1997 r. w mieście Wuhu, prowincja Anhui, jako inicjatywa lokalnych władz.
18 maja 1999 r. firma zaprezentowała swój pierwszy samodzielnie montowany silnik, bazujący na technologii Forda.
Produkcja samochodów ruszyła w grudniu 1999 r. wraz z modelem Chery Fulwin (A11, Fengyun), opartym na licencji SEAT Toledo Mk I. Początkowo sprzedawany był wyłącznie lokalnie, a od 2001 r. — po uzyskaniu ogólnokrajowej licencji — w całych Chinach.
W marcu 2003 r. z linii montażowej zjechał 100 000. pojazd Chery, a w 2007 r. model A3 stał się milionowym egzemplarzem w historii firmy.
W 2014 r. otwarto pierwszą pełnoskalową fabrykę zagraniczną w Brazylii (Jacareí), a następnie zakłady CKD/SKD w Egipcie, Indonezji i Urugwaju — kluczowy krok w globalnej strategii marki.
15-milionowym pojazdem Chery był Tiggo 8, wyprodukowany w brazylijskiej fabryce w październiku 2024 r. W tym samym roku roczna produkcja Chery Group po raz pierwszy przekroczyła 1 mln sztuk.
Ewolucja modeli Chery:
1999 — Chery Fulwin
2003 — Chery QQ (kompaktowy hatchback, bestseller eksportowy)
2005 — Chery Tiggo 3 (pierwszy SUV marki)
2013 — Chery Tiggo 5 (większy, nowocześniejszy SUV)
2016 — Chery Tiggo 7 (SUV pozycjonowany wyżej niż Tiggo 5)
2017–2024 — Chery Tiggo 8 (flagowy SUV segmentu D; wersje Pro, Plus, 8L)
2022 — Chery Omoda 5 (futurystyczny kompaktowy SUV, także w wersji elektrycznej)
2025 - Omoda 9 SH