Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Pierwsza publiczna premiera najnowszego Volvo S90 odbędzie się podczas targów motoryzacyjnych NAIAS w Detroit. Stany Zjednoczone są dla szwedzkiej marki bardzo ważnym rynkiem zbytu, a miejsce premiery luksusowego sedana jasno wskazuje, gdzie znajdzie on wielu nabywców. Model S90 ma przyczynić się do kolejnego wzrostu sprzedaży Volvo, która i tak jest najwyższa w historii.

Amerykańska premiera modelu S90 zbiega się z planami Volvo, które zakładają zbudowanie fabryki samochodów w Charleston w Karolinie Południowej. Ta powstająca już inwestycja warta 11 mld dolarów skróci czas oczekiwania na auta w USA, zwiększy moce produkcyjne firmy, a przy okazji da pracę dwóm tysiącom ludzi.

Wprowadzenie nowego Volvo S90 jest kolejnym ważnym etapem całościowego odnowienia oferty. W ubiegłym roku nową generację modeli otworzył XC90. Tylko w zeszłym roku zebrano 88 000 zamówień na tego flagowego SUV-a. Ta liczba znacznie przekroczyła wstępne prognozy zakładające, że będzie to około 50 000 aut.

Już na pierwszy rzut oka widać, że Volvo S90 nie jest kontynuacją modelu S80. To samochód zbudowany od nowa. Wnętrze przypomina to znane z nowego modelu XC90, ale przystosowano je do nadwozia luksusowego sedana. Tak jak XC90, także w S90 zastosowano przednie światła LED-owe z charakterystycznym motywem a la „młot Thora”. Ukłonem w kierunku tradycji jest pionowe, wklęsłe ożebrowanie atrapy chłodnicy, które odwzorowuje kształt grilla klasycznego Volvo P1800. Oglądany w lusterku wstecznym model S90 nie da się pomylić z żadnym innym samochodem.

Niskie nadwozie wpisuje się w trend budowania czterodrzwiowych sedanów o proporcjach coupe. Styliści poświęcili wiele uwagi detalom. We wnętrzu S90 znajdziemy przeszycia z prawdziwej skóry, eleganckie metalowe wstawki, czy piękne kratki nawiewu powietrza umieszczone po obu stronach pionowego ekranu dotykowego.

Kolejny krok do jazdy w pełni autonomicznej

Nowe Volvo S90 już w standardzie wyposażone jest w najnowszą wersję systemu IntelliSafe Assist. Składa się on z aktywnego tempomatu, systemu ostrzegania o konieczności zachowania odległości oraz najbardziej zaawansowanego systemu wspomagania jazdy Pilot Assist drugiej generacji. Dzięki niemu możliwa jest jazda, podczas której auto samo utrzymuje właściwy kierunek jazdy w obrębie pasa ruchu. Pilot Assist działa przy prędkościach do 130 km/h i nie potrzebuje już poprzedzającego samochodu, za którym może podążać – teraz wystarczą znaki drogowe. To ostatni krok przed wprowadzeniem całkowicie autonomicznej jazdy.

Również z napędem hybrydowym

Najmocniejsza wersja nowego Volvo S90 to T8 Twin Engine – hybryda typu plug-in o łącznej mocy zespołu napędowego 407 KM. Obecne Volvo XC90 T8 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 s. Model S90 T8 ma mieć jeszcze lepsze przyspieszenie. Poza sportowym trybem Power, samochód może bezszelestnie poruszać się w trybie Pure korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego lub w trybie Hybrid, w którym przełącza się pomiędzy napędem elektrycznym i spalinowym.