Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Dziesięć ważnych faktów dotyczących nowego Passata Alltrack:

  1. Seryjny stały napęd na cztery koła 4MOTION.
  2. Terenowy wygląd dzięki zastosowaniu nowych zderzaków, osłon podwozia, progów i osłon nadkoli.
  3. Krótkie zwisy nadwozia oraz zwiększony prześwit o 27,5 mm.
  4. Tryb „Offroad” wsparcie kierowcy po zjechaniu z asfaltu..
  5. Nowa paleta silników o mocy od 110 kW/150 KM do 176 kW/240 KM.
  6. Możliwość pociągnięcia przyczepy o masie do 2200 kg,
  7. Innowacyjny system Trailer Assist  ułatwiający manewrowanie autem z przyczepą.
  8. System personalizacji umożliwia „zapamiętanie” przez auto indywidualnych ustawień preferowanych przez kierowcę.
  9. Wprowadzenie do sprzedaży w Europie nastąpi pod koniec września.

Trailer Assist. Cofanie samochodem z dołączoną przyczepą jest wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Dlatego do Passata Alltracka, do którego wyjątkowo często klienci zamawiają hak holowniczy, Volkswagen oferuje nowo opracowany system Trailer Assist – dzięki niemu manewrowanie z przyczepą okazuje się łatwe jak nigdy dotąd. Tak działa Trailer Assist:

- Bieg wsteczny. Aby wjechać z przyczepą tyłem na wyznaczone stanowisko kierowca zatrzymuje pojazd w dogodnym miejscu i załącza wsteczny bieg. Przyciśnięciem guzika aktywuje system.

- Kamery. Na ekranie pojawia się wizualizacja kąta pod jakim jest ustawione auto z przyczepą oraz kąta, pod którym należy je ustawić, by wjechać w wybrane miejsce. Obraz ten powstaje w wyniku obliczeń na podstawie danych z kamery umieszczonej z tyłu, która monitoruje kąt wychylenia przyczepy. Na podstawie obrazu z kamery wyliczany jest kąt skrętu kierownicy, niezależnie od rodzaju przyczepy i rodzaju jej połączenia z autem.

- Regulacja lusterek jako element systemu. Za pomocą włącznika do ustawiania lusterek, który działa jak rodzaj dżojstiku, kierowca może wyznaczyć kierunek, w jakim będzie się poruszał samochód z przyczepą. Passat Alltrack sam obróci kierownicę według schematu wybranego przez kierowcę za pomocą przycisku do regulacji lusterek, on sam zajmie się jedynie obsługą pedałów hamulca i przyspieszenia. Skierowanie Passata we właściwą stronę jest możliwe dzięki automatycznej pracy elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego. W każdej chwili za pomocą przycisku do ustawiania lusterek można skorygować tor jazdy.