Auto w Pracy

Slideshow Image

Co to jest i czym się różni od części regenerowanych doskonale wyjaśnia dla redakcji motofocus,pl ,  Przemysław Wołosiewicz, Dyrektor ds. Regeneracji i Gospodarki Cyrkularnej w Inter Cars.

Część odnowiona (refurbished) to część używana w niewielkim stopniu, która właściwie zachowała fabryczne właściwości i wymagała jedynie kosmetycznych poprawek. Innymi słowy, po kontroli jakości wizualnej i technicznej okazuje się, że jej stan jest niemal idealny, więc dostawca ogranicza się do odświeżenia wyglądu – np. wyczyszczenia, pomalowania obudowy (ewentualnie wymieniania jakichś uszczelek) – bez potrzeby ingerencji technicznej. Taka odnowiona część spełnia wszystkie wymagania jakościowe stawiane nowym produktom. Często pochodzi np. z pojazdu demonstracyjnego, czasami ze zwróconej nadwyżki magazynowej (która trafiła z powrotem do obiegu) albo z auta, które z bardzo małym przebiegiem uczestniczyło w jakimś zdarzeniu drogowym (w którym uszkodzony był zupełnie inny fragment pojazdu). Na części odnowione w Inter Cars udzielana jest pełna 24 miesięczna gwarancja.

Część regenerowana to natomiast element, który został poddany pełnemu, profesjonalnemu procesowi regeneracji (remanufacturing). W praktyce taka część jest po pierwsze rozebrana na komponenty. Następnie jej główny element – tzw. rdzeń jest dokładnie czyszczony oraz zabezpieczany. Zużyte uszczelki, mechanizmy oraz inne elementy są wymienione na nowe, a całość ponownie złożona i przetestowana zgodnie z normami producenta. Efekt jest taki, że otrzymujemy produkt o parametrach takich samych jak część nowa, działający jak nowa oraz objęty taką samą gwarancją jak fabrycznie nowa część. Oczywiście jest ona wyraźnie oznaczona jako regenerowana.

Oba typy części zachowują swoje właściwości techniczne, a cena może być nawet o kilkadziesiąt procent niższa od nowych części.