BMW Vision Neue Klasse X pokazuje w którą stronę będzie podążać marka BMW. Przyszłość całkiem bliska, bo pierwszy w pełni elektryczny model oparty na nowej architekturze wejdzie do produkcji seryjnej w fabryce w Debreczynie (Węgry) w 2025 roku.
Dwubryłowe nadwozie jest nowym stylem designu marki. Długi rozstaw osi, krótkie zwisy karoserii i typowe proporcje BMW otwierają nowe możliwości projektowe. Duże powierzchnie szyb i panoramiczny szklany dach tworzą wrażenie lekkiej, przestronnej przestrzeni uzupełnionej o tekstylia w ciepłych kolorach. Wizytówką nowego stylu jest całkowite przemodelowanie przodu auta. Pionowo ustawione moduły diodowe są nową interpretacją typowej sygnatury świetlnej BMW. Pośrodku przodu znajduje się atrapa chłodnicy BMW o trójwymiarowej rzeźbie i pionowych, podświetlanych konturach. Reflektory i atrapa chłodnicy tworzą razem pokaz świetlny aktywowany podczas zbliżania się do pojazdu i kontynuowany we wnętrzu.
Również tył prezentuje się mocno i atletycznie. Lampy tylne rozciągnięte mocno do środka stanowią poziomą interpretację typowego dla BMW kształtu litery L. Ich wydrukowane w 3D elementy mają indywidualnie sterowane natężeniem światła pozwalające uzyskać szczególnie wyrazisty efekt głębi.
Lekko podwyższona pozycja siedzenia zapewnia doskonałe wrażenia z jazdy. Nowa kierownica z przyciskami wielofunkcyjnymi, wyświetlacz centralny z intuicyjną obsługą dotykową i BMW Panoramic Vision wraz z ulepszonym sterowaniem głosowym inteligentnego asystenta osobistego BMW zapewniają łatwą i intuicyjną interakcję między kierowcą a samochodem. BMW Panoramic Vision wyświetla najważniejsze informacje na całej szerokości przedniej szyby. W modelach seryjnych Neue Klasse będzie on uzupełniony o udoskonalony wyświetlacz BMW 3D Head-up.
Wyświetlacz centralny w BMW Vision Neue Klasse X jest elegancko zintegrowany z deską rozdzielczą i zapewnia siedzącym z przodu optymalny dostęp do wszystkich funkcji informacyjno-rozrywkowych. Wyświetlane kolory są przenoszone nie tylko na światło ambientowe, ale także na podświetlane powierzchnie tekstylne deski rozdzielczej.
W Neue Klasse ogólna wydajność pojazdu osiąga nowy poziom. W istotnej mierze to zasługa technologii BMW eDrive szóstej generacji. Oprócz ulepszonych silników elektrycznych obejmuje ona również nowe, teraz okrągłe ogniwa akumulatorów litowo-jonowych. Mają one gęstość energii o ponad 20% wyższą niż w przypadku dotychczasowych ogniw pryzmatycznych. W połączeniu z przejściem na system 800 V przyspieszają one ładowanie nawet o 30 procent. W ciągu dziesięciu minut można wydłużyć zasięg o 300 km.