Auto w Pracy

Slideshow Image

Audi Q8 e-tron edition Dakar jest kolejnym tego przykładem. Z zewnątrz ta specjalna edycja zwraca uwagę podwyższonym podwoziem i opcjonalnymi naklejkami, nawiązującymi do RS Q e-tron – zaprojektowanego na Rajd Dakar pojazdu z elektrycznym układem napędowym i konwerterem energii. Off-roadowe możliwości nowego ekskluzywnego SUV-a w połączeniu z wysokim, natychmiast dostępnym momentem obrotowym pozwalają korzystać z napędu elektrycznego także poza utartymi szlakami.

Zespół napędowy quattro z dwoma silnikami w trybie boost generuje moc 300 kW (408 KM) oraz moment obrotowy 664 Nm. Ze standardowym ogumieniem samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,8 s, a z terenowymi oponami General Grabber AT3 – w 5,9 s. Zasięg według WLTP wynosi do 487 km. Prędkość maksymalna została ograniczona do 200 km/h. Pojemność akumulatora netto to 106 kWh (brutto: 114 kWh)

W porównaniu do modelu bazowego elektryczny SUV z ogumieniem terenowym General Grabber AT3 ma o 31 milimetrów większy prześwit i został zaprojektowany z myślą o lepszym prowadzeniu na luźnych nawierzchniach, takich jak żwir czy śnieg. W ustawieniu podstawowym prześwit wynosi 206 milimetrów. Przy wyższych prędkościach stopniowo się obniża – o 15 milimetrów przy 85 km/h, o kolejne 17 milimetrów przy 100 km/h i o dodatkowe 13 milimetrów przy 120 km/h.

Głębokość brodzenia wynosi 300 mm.

Egzemplarze ze specjalnej edycji standardowo zjeżdżają z linii produkcyjnej z reflektorami Matrix LED o wysokiej rozdzielczości, zapewniającymi precyzyjne oświetlenie drogi, a także z tylnymi światłami LED. Wyposażenie seryjne zawiera również rolety przeciwsłoneczne tylnych bocznych szyb. Standardem jest też wnętrze S line: pakiet ten obejmuje głęboko wyprofilowane sportowe fotele pokryte mikrofibrą Dinamica i syntetyczną skórą. Ponadto samochód jest wyposażony w sportową kierownicę wielofunkcyjną ze skórzanym obszyciem, elegancką czarną podsufitkę, nakładki na pedały ze stali nierdzewnej i komfortowy centralny podłokietnik. Listwy dekoracyjne zdobi szczotkowane, matowe aluminium, a listwy progowe mają aluminiowe wstawki. Górna część tablicy rozdzielczej i dolne sekcje kabiny wykończono syntetyczną skórą w kolorze czarnym. Opcjonalnie dostępny jest pakiet czerwonych przeszyć Audi Sport, które pokrywają sportowe fotele, kierownicę, podpórki kolan i podłokietniki na panelach drzwi, zapewniając efektowny kontrast z elementami tapicerki. Również pasy bezpieczeństwa mają czerwone wykończenie, idealnie komponujące się ze sportowym charakterem kabiny.

Ekrany uzupełnia wyświetlacz head-up, który prezentuje istotne informacje bezpośrednio na przedniej szybie. Nowością jest informacja o kącie pochylenia pojazdu na wyświetlaczu systemu operacyjnego MMI.

Q8 e-tron edition Dakar* trafia do klientów z zestawem ośmiu opon. Samochód jest wyposażony w terenowe ogumienie General Grabber AT3, zapewniające doskonałą przyczepność w terenie.

Q8 e-tron edition Dakar* będzie można zamówić w pierwszym kwartale 2024 roku. W Niemczech jego ceny zaczynają się od około 120 000 euro.