Ford Bronco pierwszej generacji debiutował w 1966 roku. Teraz najnowsza generacja tego modelu trafia do polskich salonów. Sercem nowego Forda Bronco jest podwójnie doładowany silnik benzynowy EcoBoost V6 o pojemności 2,7 litra. Dysponuje on mocą 335 KM i momentem obrotowym 563 Nm.
Blok silnika wykonany z żeliwa CGI o zagęszczonym graficie charakteryzuje zwiększona wytrzymałość i sztywność w porównaniu z tradycyjnymi odlewami żeliwnymi o analogicznej masie, natomiast takie elementy jak elektronicznie uruchamiany zawór upustowy i wysokociśnieniowy układ recyrkulacji spalin zwiększają moc i obniżają zużycie paliwa.
Napęd przekazywany jest za pomocą 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów, a układ kontroli jazdy w terenie pozwala kierowcy na wybranie odpowiedniego trybu – dzięki temu jeszcze lepiej można wykorzystać właściwości terenowe samochodu.
Odmiana Badlands oferuje ponadto układ napędu na cztery koła z funkcją automatycznego wyboru trybu pracy 4A i elektroniczną skrzynią rozdzielczą oraz blokadę przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego. Wersja Outer Banks ma napęd na wszystkie koła z możliwością manualnego wyboru trybu pracy podczas jazdy.
Pod poszyciem Bronco kryje się podwozie wykonane ze stali o podwyższonej wytrzymałości, z siedmioma poprzecznymi elementami konstrukcyjnymi, które zapewniają wytrzymałe podparcie, a także nie ograniczają sporego skoku zawieszenia, zapewniając spektakularne możliwości terenowe.
Drogowe tryby jazdy to „Normal” – nadający się do codziennej jazdy i oferujący równowagę pomiędzy jazdą terenową, a komfortem i wygodą. „Eco” – pozwala na oszczędną jazdę, „Slippery” – ułatwia poruszanie się po śliskich nawierzchniach, „Sand” – wyłącznie do jazdy terenowej, sprawdza się na suchym piasku, „Mud/Ruts” – to tryb terenowy, który oferuje optymalne ustawienie napędu na błotnistym lub nierównym terenie.
Odmiana Outer Banks posiada dodatkowo tryb „Sport”, który oferuje jazdę z najlepszymi osiągami. Wersja Bronco Badlands oferuje tryb terenowy „Rock Crawl” – przy bardzo małej prędkości umożliwia on kontrolowane manewry na nierównym podłożu oraz tryb „Baja”, który zapewnia charakterystykę pojazdu dedykowaną jeździe z dużą prędkością w terenie.
Nowy Ford Bronco został wyposażony w inteligentny napęd 4x4, który nieustannie reguluje moc przekazywaną na przednie koła, zapewniając tym samym odpowiedni moment obrotowy i kontrolę toru jazdy w każdym terenie.
Dodatkowo dostępna standardowo w obydwu wersjach funkcja Trail Turn Assist pomaga w pokonywaniu ciasnych nawrotów w terenie. System wykorzystuje wektorowanie momentu obrotowego w oparciu o hamulce i zmniejsza promień skrętu nawet o 40 proc. Poprzez hamowanie wewnętrznym kołem podczas jazdy terenowej w ciasnych miejscach.
Nowy Ford Bronco umożliwia pokonanie rzecznych brodów o głębokości do 800 mm.