Auto w Pracy

Slideshow Image

18 lutego Nissan zaprezentował trzecią generację crossovera Qashqai. W nowym crossoverze Nissan zachował podstawowe założenia koncepcji, projektu i rozwoju dwóch poprzednich generacji: elegancki design, atrakcyjne wyposażenie i wydajny zespół napędowy w połączeniu ze znacznie wyższą jakością postrzeganą i doznaniami z jazdy typowymi dla wyższych segmentów. Dzięki nowej płycie podłogowej Aliansu, CMF-C, będącej wizytówką zaawansowanej inżynierii, innowacji i technologii, nowy Qashqai po raz kolejny podnosi poprzeczkę w segmencie crossoverów.

Z przodu nowego modelu dumnie prezentuje się powiększona chromowana krata wlotu powietrza z motywem litery V, z dodatkowym paskiem satynowego chromu dla podkreślenia precyzji wykonania. Po obu stronach wlotu powietrza umieszczono wąskie, zaawansowane technologicznie matrycowe reflektory full LED z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu. Z boku nowy Qashqai ma bardziej atletyczny i dynamiczny wygląd dzięki pojedynczej ostrej linii, która biegnie wzdłuż całego nadwozia od przodu do tyłu, nadając sylwetce bardziej wyrazisty wygląd.

Rozstaw osi wzrósł o 20 mm, a długość całkowita została zwiększona o 35 mm. Nieznacznie wzrosła także wysokość samochodu (+25 mm), a jego szerokość zwiększyła się o 32 mm. Qashqai nowej generacji będzie dostępny z 20-calowymi obręczami kół z lekkich stopów, o diamentowym szlifie.

Nowy Qashqai oferuje zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy z szerokim zestawem zintegrowanych funkcji, między innymi łatwym i bezproblemowym podłączaniem smartfonów, wewnętrzną siecią Wi-Fi obsługującą do siedmiu urządzeń* oraz NissanConnect Services, specjalną aplikacją, która służy do komunikowania się z samochodem i monitorowania jego funkcji. Warto odnotować, innowacyjny, 10,8-calowy wyświetlacz przezierny (HUD – Head-Up Display) zapewniający największy w tym segmencie rozmiar obrazu. Na linii wzroku kierowcy na przedniej szybie wyświetlane są kluczowe informacje nawigacyjne, wspomagające prowadzenie oraz drogowe.

Gama układów napędowych oferowanych w nowym modelu Qashqai obejmuje warianty 2WD i 4WD, 6-biegową manualną skrzynię biegów i nową przekładnię Xtronic oraz zapewniający wrażenia jazdy z napędem w pełni elektrycznym system e-POWER.

Oferowany w nowym Nissanie Qashqai system mild hybrid 12V współpracuje z  benzynowym silnikiem 1.3 DIG-T, który zadebiutował w modelu Qashqai w 2018 roku. 1,3-litrowa jednostka będzie dostępna w dwóch wersjach – o mocy 140 KM i 158 KM – i będzie współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub nową przekładnią Xtronic (tylko jednostki o mocy 158 KM). Maksymalna moc silnika uzyskiwana jest przy 5500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 270 Nm przy 1750 obr./min w wersjach 158 KM z manualną i z bezstopniową skrzynią Xtronic.

Napęd 2WD jest dostępny w wersjach o mocy 140 KM i 158 KM, a 4WD jest oferowany wyłącznie z jednostkami o mocy 158 KM sparowanymi z przekładnią Xtronic. Zarówno nowy system sterujący napędem 4WD, jak i wybór trybów jazdy są bardziej „inteligentne” i intuicyjne. Tryb jazdy należy dobrać do warunków jazdy. Do wyboru jest pięć możliwości: Standard, ECO, Sport, Śnieg i Off-Road. W przypadku poślizgu jednego z kół, czas aktywacji układu 4WD został zredukowany pięciokrotnie, do około 0,2 sekundy.

Nowy Qashqai jest pierwszym modelem dostępnym w Europie, który będzie wyposażony w innowacyjny układ napędowy e-POWER. System ten, wykorzystywany wyłącznie przez koncern Nissan i odgrywający kluczową rolę w realizacji strategii Nissan Intelligent Mobility. W skład montowanego w nowym modelu Qashqai układu e-POWER wchodzi akumulator o dużej pojemności oraz silnik spalinowy o mocy 154 KM o zmiennym stopniu sprężania, generator prądu, falownik oraz silnik elektryczny o mocy 188 KM, podobny pod względem wielkości i mocy do jednostek napędzających w pełni elektryczne modele Nissana. Jest to unikatowe rozwiązanie, które gwarantuje bardzo dynamiczne, płynne, liniowe przyspieszenie, typowe dla samochodów elektrycznych, bez potrzeby doładowywania akumulatora.

Wyjątkowym elementem systemu e-POWER jest to, że silnik benzynowy jest wykorzystywany tylko do wytwarzania energii elektrycznej, a koła są napędzane wyłącznie przez silnik elektryczny.