Auto w Pracy

Slideshow Image

Nowy jeszcze mocniejszy model w ofercie BMW.  Topowy model sportowych samochodów BMW M5 CS ma silnik V8 o pojemności 4,4 l i mocy 467 kW (635 KM). BMW M5 CS najmocniejszym samochodem w historii firmy BMW M GmbH. Uzyskana, dzięki ulepszonej lekkiej konstrukcji, redukcja masy o ok. 70 kg względem BMW M5 Competition, specjalne zestrojenie układu jezdnego oraz układ M xDrive z centralnym inteligentnym sterowaniem aktywnego mechanizmu różnicowego M pozwala pogodzić absolutną funkcjonalność i radość z jazdy w codziennej eksploatacji z najwyższymi osiągami na torze wyścigowym.

Wyjątkowymi wrażeniami z jazdy BMW M5 CS mogą cieszyć się w sumie cztery osoby zasiadające w karbonowych fotelach M z przodu oraz na dwóch pojedynczych siedzeniach z tyłu. Wszystkie obite są czarną skórą Merino (z przodu o delikatnej fakturze) i mają kontrastujące powierzchnie i stebnowanie w kolorze czerwonym Mugello. Zintegrowane zagłówki z podświetlanym logo M5 zdobi kontur legendarnego toru Nürburgring. Niepowtarzalny charakter BMW M5 CS to również zasługa ekskluzywnych wersji tradycyjnych elementów BMW, takich jak obramowanie atrapy chłodnicy BMW w kolorze złotobrązowym i elementy świetlne w kształcie litery L w światłach laserowych BMW, które świecą na żółto zamiast na biało, podobnie jak w samochodach wyścigowych GT.

Model specjalny BMW M5 CS różni się od BMW M5 Competition wyjątkowymi złotobrązowymi akcentami i elementami nadwozia z karbonu (CFRP), z których niektóre mają widoczną strukturę włókien. Oprócz obramowania atrapy chłodnicy BMW, w kolorze złotobrązowym wykonane są również 20-calowe kute obręcze kół M Y Spoke oraz znaczki BMW M5 CS na grillu, skrzelach M na przednich błotnikach i na klapie tylnej. Listwy progowe mają podświetlane znaczki M5 CS. Maska BMW M5 CS jest wykonana w całości z karbonu, a wyloty powietrza mają widoczną strukturę włókien. Z karbonu wykonany jest też przedni splitter, lusterka zewnętrzne, dodatkowy tylny spojler na pokrywie bagażnika i dyfuzor tylny. Oprócz funkcji aerodynamicznej, komponenty te, a także osłona silnika M Power z kolorową plakietką M oraz tłumik wlotu powietrza z karbonu o widocznej strukturze włókien, zmniejszają masę pojazdu o około 70 kg w porównaniu z BMW M5 Competition. Cztery końcówki rur sportowego układu wydechowego M5 CS wykonane ze stali szlachetnej mają jeszcze bardziej purystyczny charakter niż w BMW M5 Competition.

Wnętrze BMW M5 CS każdym detalem wyraża sportowy charakter samochodu. Kierownica M jest obitą alcantarą oraz ma nawiązujący do klasycznych samochodów wyścigowych znacznik na godzinie 12:00. Łopatki zmiany biegów są wykonane z karbonu, panele ozdobne w ramionach kierownicy wykończone w czarnym chromie. Podsufitka jest również z alcantary. Zamknięta lekka pokrywa konsoli środkowej zastępuje tradycyjny otwierany podłokietnik środkowy. Obita jest czarną skórą Merino z podwójnym ozdobnym stebnowaniem w kolorze czerwonym. Podobne akcenty kolorystyczne można również znaleźć na znaczkach CS na desce rozdzielczej oraz między dwoma tylnymi siedzeniami. Pasy bezpieczeństwa M mają kontrastujące przeszycia w kolorze czerwonym i niebieskim nawiązujące do barw BMW M, można je również znaleźć na plakietkach M5 na dywanikach M z zamszu ze specjalnym obszyciem oraz na podświetlanych plakietkach M5 CS na listwach progowych.

Ośmiocylindrowy wysokoobrotowy silnik wywodzący się z motorsportu zapewnia imponujący moment obrotowy, doskonałą charakterystykę mocy i doskonałe osiągi. BMW M5 CS wyposażone w 8-stopniową skrzynię M Steptronic z Drivelogic wykonuje standardowy sprint od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 3,0 s. Jest tym samym o 0,3 s szybsze niż BMW M5 Competition i plasuje się na poziomie samochodów supersportowych. Po zaledwie 10,4 s – 0,4 sekundy szybciej niż BMW M5 Competition – model specjalny osiąga 200 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 305 km/h.

W połączeniu z napędem M xDrive, który umożliwia kierowcy ustawianie właściwości jezdnych, począwszy od zmiennego trybu na wszystkie koła (4WD) z większym przeniesieniem napędu na tył, po napęd stricte tylny z wyłączeniem układu dynamicznej kontroli stabilności (DSC) w trybie 2WD, model specjalny pozwala doświadczonym kierowcom na maksymalną dynamikę i czystą radość z jazdy – bez uszczerbku na funkcjonalności w codziennej eksploatacji tej sportowej limuzyny. BMW M5 CS wykorzystuje układ jezdny BMW M5 Competition, który jest już sztywniejszy niż w BMW M5 ze względu na odpowiednie modyfikacje sprężyn, zawieszenia kół i stabilizatorów, daje obniżenie pojazdu o 7 mm i ma amortyzatory opracowane dla BMW M8 Gran Coupé. Oprócz większego komfortu jazdy – zwłaszcza przy szybkiej jeździe autostradowej – amortyzatory te znacznie poprawiają prowadzenie przy wysokich prędkościach, oferując jeszcze bardziej precyzyjne właściwości jezdne na torze wyścigowym, przy jednoczesnym zachowaniu intuicyjnego charakteru w codziennej eksploatacji. W BMW M5 CS specjaliści BMW M oprócz rekonfiguracji sprężyn zawieszenia przedniej i tylnej osi udoskonalili sterowanie amortyzatorami. Dzięki temu dostosowali je do niższej masy pojazdu i większego potencjału opon, aby jak najbardziej zwiększyć dynamikę jazdy. BMW M5 CS jest standardowo wyposażone w wybitnie sportowe opony torowe Pirelli P Zero Corsa w rozmiarze 275/35 R 20 z przodu i 285/35 R 20 z tyłu na 20-calowych kutych obręczach kół M Y Spoke (przód: 9,5 J x 20, tył: 10,5 J x 20) w kolorze złotobrązowym.

Dane techniczne BMW M5 CS