Auto w Pracy

Slideshow Image

BMW serii 5 oferuje teraz pięć modeli hybrydowych plug-in.

Nowe modele hybrydowe plug-in BMW 530e napędza układ BMW eDrive najnowszej generacji w połączeniu z czterocylindrowym silnikiem benzynowym. Od lipca 2020 r. w ofercie jest nowe BMW 530e Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 1,8–1,7 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,8-13,7 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym oraz nowe BMW 530e xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,1-2,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,4–15,9 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym.

W listopadzie 2020 r. zadebiutuje nowe BMW 530e Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,1–1,9 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,9-14,9 kWh/100 km, oraz nowe BMW 530e xDrive Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,3-2,1 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,9–15,9 kWh/100 km.

Nowe BMW 545e xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,4– 2,1 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,3–15,3 kWh/100 km napędza synchroniczny silnik elektryczny o mocy 80 kW (109 KM) połączony z wydajnym, sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym z BMW TwinPower Turbo o mocy 210 kW (286 KM), co daje łączną moc 290 kW (394 KM). Moc przenoszona jest przez 8-stopniową skrzynię Steptronic i rozdzielana adaptacyjnie na wszystkie koła przez inteligentny napęd BMW xDrive. Maksymalny systemowy moment obrotowy wynosi 600 Nm. Prędkość maksymalna to 250 km/h, a w trybie elektrycznym 140 km/h. Nowe BMW 545e xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 s*. Jest to więc zdecydowanie najbardziej dynamiczna wersja pośród sześciocylindrowych hybryd plug-in BMW.

Najnowszy model hybrydowy plug-in BMW serii 5 wyposażone jest w akumulator litowo-jonowy 400 V umieszczony pod tylną kanapą w sposób niezajmujący wiele miejsca. Przy pojemności bagażnika wynoszącej 410 litrów możliwości transportowe BMW 545e xDrive są tylko nieznacznie mniejsze, niż w przypadku wersji benzynowej czy wysokoprężnej.