Auto w Pracy

Slideshow Image

PEUGEOT i-Cockpit® został wprowadzony do produkcji przy okazji pierwszej generacji PEUGEOT 208 na początku 2012 roku, ale jego premiera miała miejsce już w 2010 roku, w samochodzie koncepcyjnym SR1.  Architektura PEUGEOT i-Cockpit® pozwala na umieszczenie informacji niezbędnych do prowadzenia samochodu bezpośrednio na linii wzroku kierowcy, który nie musi odrywać wzroku od drogi!

Od momentu pojawienia się w pierwszej generacji PEUGEOT 208, PEUGEOT i-Cockpit® nigdy nie przestawał się zmieniać, wraz z kolejnymi modelami marki, zachowując swoje główne elementy:

•             kompaktowa kierownica zapewniająca lepsze wrażenia z jazdy i lepsze prowadzenie,

•             zegary na linii wzroku kierowcy: począwszy od nowego SUV-a PEUGEOT 3008 – w wersji z cyfrowym wyświetlaczem HD, umożliwiającym różne konfiguracje i animacje graficzne,

•             duży ekran dotykowy w zasięgu ręki,

•             klawisze fortepianowe (tzw. „toggle switches”) umożliwiające bezpośredni i stały dostęp do głównych funkcji samochodu.

PEUGEOT i-Cockpit® oddziałuje na trzech poziomach, zapewniając idealną ergonomię i komfort jazdy:

Na poziomie oczu: informacje znajdują się na linii wzroku kierowcy, są umieszczone w jego polu widzenia, dzięki czemu nie musi on odrywać wzroku od drogi.

Na poziomie rąk: materiały są przyjemne w dotyku i świetnie spasowane, a kontrola nad instrumentami pokładowymi i multimediami odbywa się za pomocą ergonomicznie rozmieszczonych przycisków dotykowych oraz klasycznych. Sterowanie automatyczną skrzynią biegów EAT8 „Shift and Park by Wire” jest intuicyjne i ergonomiczne. Łopatki kierownicy pozwalają na ręczną zmianę biegów, bez utraty funkcji automatycznej.

Na poziomie ciała: kabina pasażerska tworzy kokpit, który chroni pasażerów. Fotele zapewniają doskonały komfort.

Aby zaprojektować PEUGEOT i-Cockpit®, należy wziąć pod uwagę wiele zasad dotyczących ergonomii, widoczności i architektury. Można to podsumować w następujący sposób: jak zapewnić komfort dla wszystkich typów budowy ciała przy maksymalnej widoczności na zewnątrz?

Architekci marki kierowali się danymi antropometrycznymi dotyczącymi różnych populacji na całym świecie. Tak naprawdę nie liczy się wzrost kierowcy. Przeanalizowany musi zostać stosunek długości jego klatki piersiowej do długości jego nóg. Na przykład niektórzy ludzie mają większą klatkę piersiową w porównaniu z długością nogi. A w przypadku innych, jest odwrotnie. Jeśli średni wzrost mężczyzny wynosi 1,76 m, długość jego klatki piersiowej waha się od 87 do 98 cm! Ma to bezpośredni wpływ na położenie jego wzroku.

Dane antropometryczne umożliwiły obliczenie zakresu regulacji foteli i kierownicy w celu optymalizacji ergonomii na pokładzie, niezależnie od wzrostu kierowcy.

Obecnie większość samochodów osobowych marki posiada PEUGEOT i-Cockpit®

Podobnie jak w przypadku wszystkich generacji PEUGEOT i-Cockpit®, w jego wersji 3D informacje są umieszczane na linii wzroku kierowcy. Zainaugurowany przez przy okazji premiery nowego PEUGEOT 208, PEUGEOT i-Cockpit® 3D (w zależności od wersji wyposażenia), jest prawdziwą innowacją, pierwszą na świecie w tym segmencie. PEUGEOT i-Cockpit® 3D wyświetla informacje w postaci hologramu niczym w samolocie myśliwskim. Wskazania są dynamiczne i animowane: zbliżają się do oka w zależności od od stopnia ich ważności lub przydatności w danym momencie. Poprawia to jakość jazdy pod każdym względem: efektywności i przyjemności czytania danych. Bezpieczeństwo jest na bezprecedensowym poziomie. Znajdujący się w środkowej części deski rozdzielczej ekran dotykowy ma przekątną 10 cali (w zależności od wersji). Można go obsługiwać zarówno za pomocą przycisków dotykowych umieszczonych obok klawiszy „toggle switches”, jak i za pomocą nowego systemu sterowania głosem.