Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Czwarta generacja Sorento miała zadebiutować na Genewskich targach. Z powodu pandemii premiera nowego modelu została przeniesiona do internetu. Wydarzenie to będzie 19 marca o godzinie 12:30 na profilu Kia Motors Worldwide.

Nowe Sorento stoi na szczycie gamy SUV-ów oferowanych w Europie przez markę Kia. W różnych segmentach rynku i w różnych regionach świata Kia oferuje w sumie aż 5 samochodów typu SUV – Seltos, Stonic, Telluride, Sportage oraz Sorento. Sorento czwartej generacji oferuje jeszcze większą przestronność wnętrza, lepsze osiągi i większą wydajność niż model dotychczasowy.

 

Nadwozie ma ostre linie i krawędzie i jest zauważalnie bardziej wyrzeźbione niż karoseria poprzednika o bardziej zaokrąglonych krawędziach. Dzięki geometrycznym detalom, długiej pokrywie silnika i przesuniętej bardziej do tyłu kabinie nowe Sorento prezentuje się bardziej okazale, co powinno przypaść do gustu nowym klientom. Przód Sorento prezentuje się dumnie z charakterystyczną dla samochodów marki Kia osłoną chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, która jest teraz szersza i optycznie obejmuje nawet reflektory. Wyposażono je w nowe światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED i przypominające swym kształtem zarys tygrysiego oka. Ostre „spojrzenie” Sorento uzupełniają szeroki, prostokątny wlot powietrza w zderzaku oraz kurtyny powietrzne po bokach, których zadaniem jest odpowiednie kierowanie przepływem powietrza wokół samochodu. Zderzak od dołu jest zabezpieczony przez płytę ochronną, co nadaje SUV-owi solidnego wyglądu. Nowy model ma 1.900 mm szerokości, czyli jest o 10 mm szerszy niż Sorento trzeciej generacji. Jest też o 10 mm dłuższy od poprzednika i mierzy 4810 mm.

 

Wnętrze Sorento czwartej generacji stanowi skokowy postęp zarówno pod względem jakości wykonania, jak i wzornictwa kabin modeli marki Kia. O ile wnętrze Sorento pierwszej generacji cechowało się przede wszystkim offroadową funkcjonalnością, o tyle kabina nowego Sorento zapewnia również komfort, najwyższej klasy wzornictwo i dostęp do najnowszych technologii. Ekskluzywnie wykończone wnętrze cechuje wyrafinowany design nowej generacji, który opiera się na umieszczonych blisko siebie ekranach na desce rozdzielczej. 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników optycznie łączy się z 10,25-calowym dotykowym ekranem systemu multimedialnego, który znajduje się pośrodku deski rozdzielczej.

Flagowy SUV marki Kia po raz pierwszy będzie oferowany ze zelektryfikowanymi układami napędowymi. Do wyboru będą wersje hybrydowa i hybrydowa typu plug-in. Hybrydowy układ napędowy Sorento składa się z 1,6-litrowej jednostki napędowej T-GDi (turbodoładowanej z bezpośrednim wtryskiem benzyny), silnika elektrycznego o mocy 44,2 kW i litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,49 kWh. Akumulator znajduje się pod podłogą i nie ogranicza ani przestrzeni w kabinie, ani pojemności bagażnika.

Maksymalna moc hybrydowego układu napędowego wynosi 230 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm, co zapewnia świetne osiągi przy bardzo niskim zapotrzebowaniu na paliwo i niskiej emisji dwutlenku węgla. Nowy 1,6-litrowy silnik T-GDi jest wyposażony w nowatorską technologię CVVD (Continuous Variable Valve Duration), dzięki której czas otwarcia zaworów może być zmienny i zależy od warunków jazdy. Zasługą systemu CVVD są lepsze osiągi silnika szczególnie w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych wału korbowego oraz niższe zużycie paliwa. Moment obrotowy jest przekazywany do kół za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej i zintegrowanego z nią elektrycznego urządzenia, które umożliwia jednoczesny transfer momentu obrotowego jednostki napędowej i silnika elektrycznego, przy minimalnych stratach energii. W efekcie reakcja na przyspieszenie przy dowolnej prędkości jazdy jest natychmiastowa.

W chwili rynkowego debiutu nowego Sorento nabywcy w Europie do wyboru będą mieli również wersję napędzaną nowym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra, który należy do rodziny „Smartstream”. Ta jednostka napędowa dysponuje maksymalną mocą 202 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 441 Nm.

Nowe Sorento ma dysponować zwiększonymi możliwościami jazdy terenowej. Tryb jazdy terenowej – Terrain Mode w połączeniu z opcjonalnym napędem na cztery koła, sprawia, że Sorento lepiej radzi sobie w błocie oraz na śniegu i w piasku.

 

W Europie początek sprzedaży przewidziano na trzeci kwartał 2020 roku.