Auto w Pracy

Slideshow Image

Citroen w swojej stuletniej historii już nie raz proponował nowatorskie rozwiązania. Część z nich stała się wyznacznikami nowych trendów. Czy nowa propozycja dołączy do tych kultowych modeli, zobaczymy. Z pewnością może upowszechnić miejską elektromobilność.

 

Ami – 100% ëlectric jest lekkim, czterokołowym pojazdem (kategoria AM,) bez sprzęgła, dzięki czemu zapewnia idealnie płynną jazdę i błyskawiczne przyspieszanie przy ruszaniu z miejsca (natychmiast dostępny maksymalny moment obrotowy typowy dla elektrycznego silnika). Jest przystosowany do jazdy z prędkością do 45 km/h. Zasięg pojazdu oceniono na 70 km.

Doładowywanie akumulatora trakcyjnego o mocy 5,5 kWh, który jest zamontowany poziomo pod podłogą, odbywa się w bardzo prosty sposób, za pomocą pokładowego przewodu ładowania znajdującego się w otworze drzwiowym po stronie pasażera. Po podłączeniu przewodu wystarczą trzy godziny do pełnego naładowania akumulatora ze standardowego gniazdka 220 V. Dzięki temu użytkowanie Ami jest proste, tak jak dowolnego używanego na co dzień urządzenia elektrycznego. Ami – 100% ëlectric może być również doładowywany z terminali publicznych bądź terminali typu Wall Box za pomocą specjalnego przewodu.

Ami – 100% ëlectric jest środkiem transportu specjalnie przeznaczonym do poruszania się po mieście i ma unikatowy kształt nadwozia oraz ultrakompaktowe wymiary. Stabilnie osadzony na 14” kołach o oryginalnym wzorze, umieszczonych na krańcach nadwozia, AMI ma 2,40 m długości, 1,39 m szerokości i 1,52 m wysokości. W codziennym użytkowaniu wyróżnia się zwrotnością i dużą łatwością parkowania dzięki idealnej średnicy zawracania (7,20 m). Dzięki praktycznym gabarytom AMI łatwiej zaparkować niż małe miejskie samochody.

 

 

 

Dostęp do wnętrza jest łatwiejszy dzięki dużym, identycznym drzwiom po obu stronach Ami – 100% ëlectric. Przestrzeń kabiny jest optymalna pod kątem funkcjonalności. Dzięki dwóm symetrycznym fotelom przesuniętym wzdłużnie względem siebie, uzyskano przestrzeń i swobodę ruchu dla kierowcy i pasażera na wysokości ramion, miejsca na nogi, czy wokół głowy. Układ umieszczonych właściwie obok siebie foteli pozwala na prowadzenie rozmowy w komfortowych warunkach.

Jest to prawdziwy rekord, biorąc pod uwagę tak niewielkie gabaryty pojazdu, z fotelem kierowcy na prowadnicach z regulacją wzdłużną i nieruchomym fotelem pasażera, co zapewnia wystarczająco dużo miejsca nawet dla bardzo wysokich osób. Dzięki takiej konstrukcji każdy centymetr sześcienny wnętrza jest w pełni wykorzystany, a schowki pomysłowo i inteligentnie rozmieszczone w całej kabinie. Projektanci wygospodarowali także wnękę w sąsiedztwie stóp pasażera, w której można zmieścić walizkę kabinową oraz schowek w tylnej części kabiny.

 

Ami przyciąga uwagę inteligentną konstrukcją. Pojazd stwarza nowe możliwości dzięki symetrii wzorowanej na modelu koncepcyjnym AMI ONE Concept. Dotyczy to w szczególności dużych, identycznych lewych i prawych drzwi o przeciwstawnym kierunku otwierania. Po stronie kierowcy drzwi otwierają się ku tyłowi dla łatwiejszego dostępu do wnętrza i większego komfortu, a po stronie pasażera otwierają się tradycyjnie. Dwie boczne, nieopuszczane, częściowo odchylane szyby są zaprojektowane zgodnie z tą samą logiką. Przedni i tylny zderzak, spojlery w dolnej części zderzaków i dolne listwy ochronne nadwozia również tworzą symetryczny układ między przodem a tyłem pojazdu.

Pojazd skonstruowano z myślą o miejskich wypożyczalniach. Nie mniej będzie można zakupić go na własność. Cenę wyjściową ustalono na 6000 euro.

Dane techniczne