Auto w Pracy

Slideshow Image

Peugeot 3008 debiutował w 2016 roku, od tego czasu sprzedano już 700 tysięcy egzemplarzy tego modelu. Teraz ten cieszący się uznaniem kierowców samochód wkracza w nowy wymiar technologii.

Peugeot 3008 GT HYBRID4  ma napęd na cztery koła i rozwija łączną moc 300 KM (220 kW). Jest ona efektem połączenia silnika PureTech o mocy 200 KM (147 kW) z dwoma silnikami elektrycznymi: silnikiem o mocy 110 KM (81 kW), który jest umieszczony z przodu i współpracuje ze skrzynią biegów e-EAT8 oraz silnikiem o mocy 112 KM (83 kW), który napędza tylną oś.

Samochód tylko z kierowcą (bez pasażerów) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Pojemność akumulatora trakcyjnego wynosi 13,2 kWh i zapewnia w trybie 100% elektrycznym zasięg 59 kilometrów zgodnie z protokołem WLTP. Ładowanie akumulatora trakcyjnego jest proste i szybkie. Pełne naładowanie w trybie przyspieszonym z terminala typu Wallbox  trwa godzinę i 45 minut. Tryb 4WD znacząco zwiększa skuteczność napędu na drogach ze zniszczoną nawierzchnią i w trudnym terenie. Samochód zachowuje doskonałą przyczepność w każdej sytuacji: na mokrych, błotnistych, zaśnieżonych i krętych drogach moc jest równomiernie rozkładana na cztery koła.

SUV PEUGEOT 3008 HYBRID4 z potężną mocą i napędem na cztery koła wyróżnia się jednocześnie jednym z najniższych poziomów emisji CO2 na rynku: 29 g CO2/km1 zgodnie z protokołem WLTP.

Połączenie wydajnej platformy EMP2 (Efficient Modular Platform) z nowym wielowahaczowym tylnym zawieszeniem zapewnia najwyższy komfort jazdy z zachowaniem doskonałego trzymania się drogi. Nowy typ zawieszenia nie zmniejszył przestronności wnętrza ani pojemności bagażnika nad wykładziną podłogową.

Zespół napędowy HYBRID4 jest dostępny wyłącznie w wersji GT wraz z wyjątkową tapicerką z Alcantary® w kolorze Szary Gréval i ozdobnymi wstawkami z prawdziwego, postarzanego drewna dębowego „Grey Oak”. Ponadto samochód wyposażono w wiele systemów wspomagania prowadzenia, przejętych z nowego PEUGEOT 508: aktywny tempomat z funkcją Stop&Go i system wspomagania utrzymania samochodu w osi pasa ruchu.

Po kilku miesiącach od premiery wersja HYBRID4 będzie uzupełniona o wersję HYBRID z napędem na jedną oś, o mocy 225 KM (165 kW), która trafi do sprzedaży na wiosnę 2020 r. Będzie wyposażona w silnik PureTech o mocy 180 KM (132 kW) i silnik elektryczny o mocy 110 KM (80 kW), współpracujący ze skrzynią biegów e-EAT8.