Auto w Pracy

Slideshow Image

Światowa premiera nowego modelu 911  odbyła się podczas salonu samochodowego w Los Angeles pod koniec listopada 2018 r. Teraz przyszła pora na jego  zimową prezentację w Alpach. Ósma generacja sportowej ikony została pokazana w Areit-Alm, wysoko nad austriackim miasteczkiem Zell am See. To jej pierwszy występ poza targami motoryzacyjnymi. Aby dostarczyć nowe 911 do Alm, zlokalizowanego na wysokości 1408 m n.p.m., samochód przetransportowano helikopterem.

Najnowsze 911 podkreśla ekskluzywny, sportowy charakter, a jego design reprezentuje niepowtarzalne DNA Porsche. Inteligentne elementy sterowania oraz podwozia, a także innowacyjne systemy wspomagające łączą bezkompromisową dynamikę klasycznego, tylnosilnikowego auta sportowego z wymogami cyfrowego świata. Wprowadzane obecnie na rynek modele Carrera S otrzymały nową generację sześciocylindrowych, turbodoładowanych silników – o mocy 331 kW (450 KM). Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem nowo opracowanej przekładni dwusprzęgłowej o 8 przełożeniach. W konkurencji przyspieszenia od 0 do 100 km/h oba warianty S „schodzą" poniżej granicy 4 sekund: z opcjonalnym pakietem Sport Chrono tylnonapędowe Coupé potrzebuje na to zaledwie 3,5 s, a 911 Carrera 4S z napędem na obie osie – jedynie 3,4 s. Prędkości maksymalne wynoszą 308 km/h dla 911 Carrera S oraz 306 km/h dla wersji czteronapędowej.

911 Carrera S kosztuje w Polsce od 595 000 zł, a 911 Carrera 4S – od 633 000 zł; ceny wariantów Cabriolet to, odpowiednio, od 664 000 zł oraz od 702 000 zł.