Auto w Pracy

Slideshow Image

Retrofit to określenie części zamiennej mogącej zastąpić oryginalne wyposażenie samochodu, ale do konstrukcji której wykorzystano technologię nowocześniejszą niż zastosowana podczas pierwszego montażu. Taka wymiana daje możliwość odświeżenia starszego pojazdu.

 

Z myślą o osobach chcących w ten sposób unowocześnić oświetlenie swego samochodu, Lumileds Polska (dystrybutor marki Philips) przygotowało retrofitowe lampy Ultinon LED współpracujące z optyką reflektora halogenowego. Charakteryzują się one nawet o 160 procent jaśniejszym światłem (w porównaniu z klasycznymi żarówkami halogenowymi) emitowanym przez diody LUXEON. Ich temperatura barwowa, sięgająca 6200 stopni Kelwina zapewnia mocne, białe światło. Dodatkowo, autorskie rozwiązanie Philips o nazwie SafeBeam umożliwia prawidłowy, równomierny rozsył wiązki oświetlającej dokładnie te miejsca, które muszą być oświetlone podczas jazdy nocą. Technologicznie, kolejnym stopniem rozbudowy rozwiązań retrofitowych są inne lampy Philips – X-tremeUltinon LED. Zapewniają one jeszcze mocniejsze (nawet do 200 procent) i jeszcze wyraźniejsze (temperatura barwowa 6500 K) światło, również wspierane technologią SafeBeam. Charakteryzują się długą żywotnością – ok. 12 lat – ale są też rozwiązaniem droższym niż Ultinon LED.

 

Lampy retrofit oferowane na europejskim rynku wciąż nie posiadają homologacji drogowej, przez co zgodnie z przepisami nie mogą być używane na drogach publicznych. Wysoka cena zakupu także nie jest zachętą do zainwestowania w tego typu modyfikacje pojazdu.

 

Źródło: motofokus.pl