Retrofit to określenie części zamiennej mogącej zastąpić oryginalne wyposażenie samochodu, ale do konstrukcji której wykorzystano technologię nowocześniejszą niż zastosowana podczas pierwszego montażu. Taka wymiana daje możliwość odświeżenia starszego pojazdu.
Z myślą o osobach chcących w ten sposób unowocześnić oświetlenie swego samochodu, Lumileds Polska (dystrybutor marki Philips) przygotowało retrofitowe lampy Ultinon LED współpracujące z optyką reflektora halogenowego. Charakteryzują się one nawet o 160 procent jaśniejszym światłem (w porównaniu z klasycznymi żarówkami halogenowymi) emitowanym przez diody LUXEON. Ich temperatura barwowa, sięgająca 6200 stopni Kelwina zapewnia mocne, białe światło. Dodatkowo, autorskie rozwiązanie Philips o nazwie SafeBeam umożliwia prawidłowy, równomierny rozsył wiązki oświetlającej dokładnie te miejsca, które muszą być oświetlone podczas jazdy nocą. Technologicznie, kolejnym stopniem rozbudowy rozwiązań retrofitowych są inne lampy Philips – X-tremeUltinon LED. Zapewniają one jeszcze mocniejsze (nawet do 200 procent) i jeszcze wyraźniejsze (temperatura barwowa 6500 K) światło, również wspierane technologią SafeBeam. Charakteryzują się długą żywotnością – ok. 12 lat – ale są też rozwiązaniem droższym niż Ultinon LED.
Lampy retrofit oferowane na europejskim rynku wciąż nie posiadają homologacji drogowej, przez co zgodnie z przepisami nie mogą być używane na drogach publicznych. Wysoka cena zakupu także nie jest zachętą do zainwestowania w tego typu modyfikacje pojazdu.
Źródło: motofokus.pl