Sposób Skody na podbój rynku jest prosty. Dobry produkt w rozsądnej cenie. Jak do tej pory, strategia sprawdzała się doskonale. Czy sprawdzi się także w przypadku najnowszego modelu czeskiego producenta? Czy Kodiaq odniesie sukces w segmencie dużych SUV-ów ? Ten segment rządzi się swoimi prawami, gdzie nie zawsze cena jest głównym argumentem, a to akurat jest mocnym punktem nowej Skody. Już za 89900 zł można nabyć Kodiaq-a w wersji Active. Wyposażenie jak na tą klasę nie szokuje, ale z pewnością nie jest to przysłowiowy golas. Radio z ekranem dotykowym o przekątnej wyświetlacza 6,5 cala, czujniki parkowania, i kilka systemów wspomagających prowadzenie. Tylko czy w tym segmencie takie wyposażenie nie jest standardem ? System zapobiegania kolizjom, wykrywanie pieszych, przecież to już norma, nawet w niższej klasie. Silnik 1,4 TSI o mocy 125 KM nawet jeśli daje radę to prestiżu właścicielowi nie przyniesie. Atutem może być finansowanie. Rata w wysokości 899 zł wystarczy aby jeździć tym dużym Suv-em. Kolejnym plusem jest pakiet przeglądów obejmujący kompletny plan serwisowy przez pierwsze cztery lata lub 60 000 km eksploatacji. Pakiet mamy już w cenie pojazdu.
Kolejna wersja wyposażenia, Ambition, wzbogaca listę wyposażenia standardowego między innymi o osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, dwustrefową klimatyzację automatyczną, bezkluczykowe uruchamianie silnika i praktyczną, dodatkową ochronę krawędzi drzwi przednich i tylnych DOOR PROTECTION. Topowa wersja Style dodaje do tej listy jeszcze dziewiętnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, wybór profilu jazdy DRIVING MODE SELECT, reflektory przednie w technologii Full LED z funkcją adaptacji świateł AFS, przednie światła przeciwmgłowe w technologii LED z funkcją CORNER i aktywny tempomat. Wśród elementów opcjonalnych pojawiają się takie elementy wyposażenia jak: system kamer 360 stopni AREA VIEW, bezdotykowo otwierana i zamykana elektryczna pokrywa bagażnika oraz system adaptacyjnego zawieszenia DCC z funkcją jazdy w terenie OFF-ROAD.
KODIAQ to pierwszy model ŠKODY w segmencie dużych SUV-ów. Z opcjonalnym trzecim rzędem siedzeń, długością 4697 mm, szerokością 1882 mm i powiększonym prześwitem to jeden z największych i najbardziej funkcjonalnych modeli, które kiedykolwiek stworzyła ŠKODA. KODIAQ dostępny jest z szerokim portfolio jednostek napędowych TSI i TDI o mocy od 125 do 190 KM, z których wybrane można łączyć z zaawansowanym systemem napędu na cztery koła oraz nowoczesną dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG.