Czeska marka pokaże na marcowych Targach Samochodowych w Genewie swój nowy samochód koncepcyjny – mierzącą 4,7 metra ŠKODĘ VisionS.
Ekspresywny design reprezentuje udany balans pomiędzy estetyką, mocą a funkcjonalnością. Przez ostatnie lata ŠKODA całkowicie odnowiła i rozbudowała swoje portfolio modelowe. Następna faza rozwoju obejmie ofensywę w segmencie SUV-ów. ŠKODA zaprezentowała swój nowy język stylistyczny w 2014 roku koncepcyjnym modelem VisionC.Marka przenosi go teraz do segmentu SUV-ów. VisionS (‘S’ jak SUV) pokazuje, jak może wyglądać przyszły model marki. Auto ma być większe od ŠKODY Yeti.
4,7 metra długości, 1,91 metra szerokości i 1,68 metra wysokości, takie gabaryty sugerują, że Skoda ma chrapkę pozycjonować przyszłe auto w klasie premium.
W środku odtworzono tradycyjnie bardzo przestronną kabinę, która przyniosła marce międzynarodowy sukces: ŠKODA VisionS dysponuje trzema rzędami siedzeń, hojnie obdarzając przestrzenią sześciu pasażerów. Design ŠKODY VisionS z zewnątrz ucieleśnia nowy charakter marki: wszystkie krawędzie i linie są wyraziste, precyzyjne i ostre. Krystaliczne elementy wystroju nadają karoserii charakteru. Gra pomiędzy światłem a cieniami wzmacnia efekt uderzająco wyrzeźbionych płaszczyzn. Maska kreatywnie wykorzystuje tworzywa, a jej wyraziste kontury zbiegają się w kierunku logo marki. Oblicze projektu tworzą szeroki grill i cztery zwężające się, wysoko umiejscowione światła wykonane z diod LED, podkreślając terenowo-rekreacyjny charakter modelu. Logo i pionowe żebra grilla wykończone są krystalicznymi elementami – w ten sposób ŠKODA oddaje hołd bogatej czeskiej tradycji szkła kryształowego. Profil boczny ŠKODY VisionS także ilustruje silny charakter SUV-a. Ostro zarysowana linia „tornado”, biegnąca na wysokości klamek przez całą długość nadwozia, nadaje karoserii przejmującego wrażenia mocy. Nadkola o niestandardowym kształcie podkreślają terenowe przeznaczenie modelu. Boczne przetłoczenie formuje głęboką wnękę nad progiem. Gwałtownie opadająca linia dachu z długim spojlerem i ostro zarysowanym tyłem nadaje wrażenie prędkości nawet, gdy samochód stoi. Tył ŠKODY VisionS został zaprojektowany bardzo skrupulatnie. Odważnie zarysowany dyfuzor jest otoczony parą dużych rur wydechowych, nadając temu SUV-owi masywną, pewną siebie prezencję na drodze. Logo ŠKODA i wąskie tylne światła zamknięte w dynamicznie wykrojonych, krystalicznych obudowach spoczywają tuż poniżej dolnej linii tylnego okna. Słupek C – charakterystyczny dla ŠKODY, zaczynający się na tylnych światłach – biegnie do płaskich świateł odblaskowych zamontowanych na zderzaku.