Kia poinformowała o zamiarze poszerzenia swej gamy modelowej o nowy pojazd. Kia Niro – określana mianem Hybrid Utility Vehicle (pojazd użytkowy o napędzie hybrydowym) reprezentuje nowy kierunek rozwojowy i stanowi punkt startowy dla pierwszej platformy Kia dedykowanej w całości eko-motoryzacji.
Niro zachowa funkcjonalność i estetykę kompaktowego SUVa przy znacznie niższym zużyciu paliwa. Projektowany w całości „od zera” jako pojazd typowo hybrydowy o atrakcyjnej i nowoczesnej stylizacji Niro ma wszelkie szanse wyróżniać się wśród tradycyjnie konserwatywnej konkurencji.
Nowa platforma Niro zaprojektowana została niezależnie w stosunku do istniejących modeli Kia, a jej przeznaczeniem jest harmonizacja określonych technologii ekologicznych z systemami napędowymi nowej generacji.
Za główne założenie prac rozwojowych nad nowym modelem przyjęto oszczędność zużycia paliwa na poziomie wiodącym w klasie Compact SUV. Kia Niro połączy elegancję stylizacji tego typu pojazdu z wyższą niż w przypadku rywali ekonomiką paliwową przy zakładanym poziomie emisji CO2 poniżej 90 g/km (w cyklu średnim zgodnie z New European Driving Cycle).
W trakcie procesu konstrukcyjnego Niro dominowała koncepcja modelu stricte hybrydowego. Ultra-niska emisja spalin oraz imponująca efektywność paliwowa to efekt współpracy 1,6-litrowej jednostki benzynowej ‘Kappa’ GDI (bezpośredni wtrysk paliwa) o mocy 105 KM i momencie 147 Nm z silnikiem elektrycznym o mocy 32 kW zasilanym baterią akumulatorów litowo-polimerowych o pojemności 1,56 kWh. Generowana przez ten zestaw moc przenoszona jest na koła samochodu poprzez sześciostopniową przekładnię dwusprzęgłową.
Zespoły platformy podwoziowej Niro dostosowane zostały do zabudowy napędu benzynowo-hybrydowego nowej generacji. W terminie późniejszym dla gamy Niro oferowany będzie także układ napędowy hybrid-plug-in (tj. ładowany z zewnętrznego portu elektrycznego).
Premiera Hybrydowego Pojazdu Użytkowego (HUV) Kia Niro przewidziana jest na rok przyszły, a rozpoczęcie produkcji na rynki światowe nastąpi pod koniec 2016 w koreańskim zakładzie wytwórczym Hwasung.