Renault Embleme stanowi kontynuację prac badawczych rozpoczętych w ramach projektu Scenic Vision w 2022 roku. Tym razem marka idzie o krok dalej i tworzy rodzinny samochód demonstracyjny – przestrzenny, wygodny i zaawansowany technologicznie – z rekordowo niskim poziomem emisji dwutlenku węgla.
Renault Embleme w elegancki sposób łączą typowy dla kombi, szeroki rozstaw osi (2,90 m) z niewielką wysokością (1,52 m) i bardzo niską linią dachu, charakterystycznymi dla coupé. Stylistyka typu „shooting brake” Renault Embleme jest uwydatniona przez zielony kolor nadwozia z efektem dichroicznym: odcień różni się w zależności od kąta patrzenia i padania światła.
Wnętrze auta dominuje zakrzywiony ekran panoramiczny openR rozciąga się na całej długości deski rozdzielczej. Ma wymiary 1,2 m długości i 12 cm wysokości (wyświetlacz o rozdzielczości 8K i przekątnej 48 cali) , dzięki czemu zapewnia wyjątkowe wrażenia multimedialne i umożliwia zarówno kierowcy, jak i pasażerowi dostęp do wspólnych, a jednocześnie spersonalizowanych informacji.
Długość 4,80 m pozwala wygodnie wyruszyć w rodzinną podróż wraz z pasażerami i bagażem, a to dzięki tylnemu i przedniemu bagażnikowi o pojemności odpowiednio 556 l i 74 l.
Embleme zaprojektowano z uwzględnieniem całego cyklu życia pojazdu, od projektu do końca jego użytkowania, aż po jego recykling. Użyte materiały w 50% pochodzą z recyklingu i prawie wszystkie nadają się do recyklingu po zakończeniu eksploatacji.
Pojazd ten, pomyślany od początku do końca jako niskoemisyjny samochód rodzinny, emituje w całym cyklu życia o 90% mniej gazów cieplarnianych (CO2e) w porównaniu do referencyjnego poziomu z 2019 roku.
Źródłem napędu jest dwupaliwowy silnik elektryczny zasilany energią elektryczną i wodorem, umieszczony pod tylną podłogą, co umożliwia istotne ograniczenie emisji, zarówno na krótkich, jak i długich dystansach. silnik elektryczny z uzwojonym wirnikiem o mocy 160 kW – niezawierający metali ziem rzadkich – który jest zasilany na dwa sposoby: z akumulatora NMC o pojemności 40 kWh, umieszczonego pod podłogą, oraz z ogniwa paliwowego PEMFC (30 kW), zasilanego niskoemisyjnym wodorem ze zbiornika o pojemności 2,8 kg, umieszczonego pod przednią maską.
Renault Embleme jest w stanie przejechać nawet do 1000 km w podobnym czasie co samochód spalinowy, bez emisji dwutlenku węgla z układu wydechowego i bez ładowania akumulatora, na dwóch pełnych tankowaniach wodoru, z których każde zajmuje 5 minut i daje zasięg do 350 km.
Warto zwrócić uwagę, że na potrzeby Embleme Autoneum zaprojektowało 32 części wewnętrzne i zewnętrzne o właściwościach termicznych i/lub akustycznych, takie jak owiewki pod nadwoziem, dywaniki, pokrycie bagażnika, części akustyczne, absorbery komory silnika i przedni schowek. Części te zostały wykonane z jednomateriałowych włókien poliestrowych, które są niezwykle lekkie i ułatwiają stuprocentowy recykling. Podczas produkcji zmaksymalizowano wykorzystanie odnawialnej energii elektrycznej i recykling ścinków. Dzięki zmniejszeniu masy (o 25%), dużej zawartości materiałów pochodzących z recyklingu, bezodpadowemu procesowi produkcji i wysokiej możliwości recyklingu materiałów po zakończeniu ich eksploatacji Autoneum udało się zmniejszyć ogólny ślad węglowy swoich komponentów o 70%.