Auto w Pracy

Slideshow Image

Nowy Porsche Macan miał swój debiut na paryskim salonie. Prezentowany model wyposażono w 4-cylindrowy benzynowy silnik turbo o pojemności 2 litrów. Jednostka wyróżnia się udoskonaloną geometrią komór spalania i filtrem cząstek stałych. Rozwija moc 180 kW (245 KM) oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 370 Nm. W połączeniu z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK kompaktowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 s i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 8,1 l/100 km (NEDC). Lista najważniejszych nowości, jakie kompleksowo zmodernizowany model oferuje w zakresie designu, komfortu, łączności i dynamiki jazdy, obejmuje trójwymiarowy diodowy panel świetlny z tyłu oraz nowy, w pełni skomunikowany system informacyjno-rozrywkowy Porsche Communication Management (PCM) z dotykowym ekranem o przekątnej 10,9”.

Zgodnie z DNA designu Porsche nowy Macan otrzymał trójwymiarowy panel LED z tyłu nadwozia. W tożsamość marki wpisują się również charakterystyczne czteropunktowe światła hamowania. Zaprojektowane na nowo przednie lampy standardowo korzystają z oświetlenia LED-owego, a na życzenie dostępne są z adaptacyjnym układem dystrybucji światła Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Także przedni pas Porsche Macan został kompleksowo przeprojektowany – optycznie wydaje się teraz jeszcze szerszy.

Klientom zaoferowano poszerzoną gamę opcji, w tym udoskonalone systemy wspomagające. Dostępna na życzenie sportowa kierownica GT naśladuje styl Porsche 911. W skład opcjonalnego pakietu Sport Chrono wchodzi zintegrowany z kierownicą przełącznik trybów jazdy wraz z przyciskiem Sport Response. Nowy asystent jazdy w korku sprawia, że podróżowanie z prędkościami do 60 km/h staje się wygodniejsze i bardziej zrelaksowane. Poza funkcjami adaptacyjnego tempomatu – półautomatycznym przyspieszaniem i hamowaniem – system wspomaga kierowcę w utrzymaniu samochodu na pasie ruchu w korkach oraz w powolnym ruchu. Porsche rozszerzyło również listę opcji z zakresu komfortu. Obejmuje ona teraz podgrzewaną przednią szybę i jonizator powietrza, który – w połączeniu z montowanym w standardzie filtrem przeciwpyłkowym – poprawia jakość powietrza w kabinie pojazdu.

Jedną z najmocniejszych stron Porsche Macan pozostaje jego dynamika jazdy. Wszechstronnie zmodyfikowane podwozie zapewnia większy komfort i sprawia, że kompaktowy SUV jest jeszcze przyjemniejszy w prowadzeniu. Co typowe dla samochodów sportowych, wyposażono go w ogumienie o zróżnicowanych wymiarach na przedniej i tylnej osi – w rezultacie kierowca może w pełni korzystać z zalet inteligentnego napędu na obie osie Porsche Traction Management (PTM) oraz sportowych walorów modelu. Nowo opracowane opony o lepszej charakterystyce umożliwiają osiąganie jeszcze większej dynamiki poprzecznej. Rozmiar obręczy sięga od standardowych 18 do 21 cali.

Nowe Porsche Macan można zamawiać już w Porsche Centrach. Produkowany w fabryce Porsche w Lipsku kompaktowy SUV jest dostępny w cenie od 248 800 zł z VAT. Standardowa specyfikacja została wzbogacona o LED-owe przednie reflektory, nowy system PCM z nawigacją online oraz Connect Plus, a także o układ antywłamaniowy z nadzorem kabiny.